La Taula del Corredor Mediterrani reclama prioritat per a la doble via entre Vandellòs i Tarragona

Totes les forces parlamentàries aplaudixen el consens assolit en la reunió del fòrum estratègic, presidida pels consellers de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget

Els consellers Rull i Baiget, durant la reunió sobre el Corredor Mediterrani.
Els consellers Rull i Baiget, durant la reunió sobre el Corredor Mediterrani. | Govern
Redacció
03 de febrer del 2017
Actualitzat a les 16:37h
La Taula Estratègica del Corredor del Mediterrani ha consensuat este divendres les prioritats per al període 2017-18 que reclamarà davant el govern espanyol i la Unió Europea. A més de la doble via entre Vandellòs i Tarragona i la implantació de l'ample estàndard europeu entre Vila-seca i Castellbisbal, els membres d'este fòrum estratègic sobre el corredor mediterrani han demanat prioritat a la represa de les obres de la nova estació de la Sagrera.
 
Els consellers de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, han presidit la reunió de la Taula Estratègica del Corredor Mediterrani a l'Auditori del Palau de la Generalitat. Rull ha destacat la unanimitat en relació amb l'agenda catalana d'obres prioritàries del corredor, entre les quals la necessitat de reclamar al ministeri de Foment l'acceleració de la implantació del tercer fil entre Vandellòs i Tarragona, que patix un retard que el conseller ha qualificat d'"escandalós" després de quinze anys d'obres.

Les forces polítiques parlamentàries han elogiat el consens aconseguit pel que fa a l'agenda catalana. Junts pel Sí ha insistit en la necessitat de prioritzar la xarxa ferroviària i el transport de mercaderies. Ciutadans i el Partit Popular, per la seua banda, han insistit en la conveniència de negociar les inversions amb el govern espanyol.  

El corredor mediterrani ha esdevingut una de les prioritats estratègiques de país, com ha assenyalat el president Carles Puigdemont. La cimera recent entre Catalunya i el País Valencià ha impulsat el reclam d'esta infraestructura, que ha aconseguit ser assumida per la unanimitat de formacions polítiques i l'empresariat català i valencià.