La pluja provoca una nova tarda d'incidències a les línies ferroviàries

Els trens han acumulat retards de fins a una hora per situació meteorològica adversa, segons Renfe | Trens Dignes es mostra satisfet, però amb un cert «escepticisme» per la sanció a Renfe

Un tren aturat esta tarda a l'estació de Port Aventura.
Un tren aturat esta tarda a l'estació de Port Aventura. | @kgaseni
M.C. / S.B.
16 de desembre del 2016
Actualitzat el 19 de desembre a les 16:35h
La pluja és el motiu adduït per Renfe per justificar la nova jornada d'incidències i retards que han viscut esta tarda els usuaris dels trens de les línies ferroviàries R-16 i R-15, que enllacen les Terres de l'Ebre i el Camp de Tarragona. "En el nostre cas hem estat una hora i deu minuts aturats a la via 6 a Tarragona veient com passaven altres trens perquè, segons Renfe, eren més potents", ha explicat a aguaita.cat Carme Gaseni, passatgera habitual en el tram de l'Ametlla de Mar a Tarragona. Tampoc la línia interior n'ha quedat al marge de les incidències. Uns 300 viatgers han hagut de canviar de trens afectats per problemes derivats de les "circumstàncies meteològiques adverses", segons Renfe.

La companyia ha informat que les incidències "ja estan resoltes", i admet que els trens han acumulat retards de "20 minuts de mitjana". 

"No pot ser que cada vegada que plou es repetisca la situació, més aviat ens fa pensar que les infraestructures no estan com caldria per evitar tantes afectacions a cada pluja", ha recriminat la portaveu de Trens Dignes Montse Castellà. També ha recordat que les circumstàncies meteorològiques són motiu per no retornar el preu dels bitllets en cas de retards.

Satisfacció i excepticisme
La portaveu de la plataforma Trens Dignes, Montse Castellà, s'ha mostrat satisfeta per l'expedient de 6.000 euros que ha obert el departament de Territori i Sostenibilitat a Renfe pel retard del tren de l'R16 que es va quedar sense maquinista.

"Celebrem que s'assumisquen responsabilitats, tot i que som escèptics", ha comentat Castellà, "una cosa és obrir un expedient sancionador, i l'altra que la part culpada acabe pagant per les seues responsabilitats", ha afegit.

La portaveu ha recordat que l'objectiu de la plataforma i dels usuaris sempre ha sigut aconseguir un servei de qualitat i no compensacions econòmiques, i també ha fet memòria que és la mateixa Generalitat, que ara està sancionant a Renfe, "la responsable juntament amb esta companyia ferroviària i Adif d'incloure els retards de les línies ebrenques dins dels horaris oficials esdevenint així una trampa".

Per últim, ha demanat que tan debò les sancions siguen, a curt termini, "una pantalla superada perquè voldrà dir que les incidències ferroviàries aniran desapareixent".