Cellers de la Terra Alta promocionen els vins per augmentar l'oferta a les grans superícies

També es va fer una sessió de treball sobre el projecte d'entrada dels vins de gamma mitjana i alta (Terroir) a la restauració i botigues especialitzades de Barcelona

Als wine bars els vins de la Terra Alta tenen poca presència, però hi ha un gran potencial.
Als wine bars els vins de la Terra Alta tenen poca presència, però hi ha un gran potencial. | Cedida
Redacció
04 de desembre del 2016
Actualitzat a les 11:16h
Nou cellers de la Terra Alta treballen conjuntament presenten a les quinze principals cadenes de gran distribució implantades a Catalunya un catàleg conjunt que han elaborat per tal de donar a conèixer l’oferta de vins de la comarca, orientada al gran consum. L’objectiu és afavorir una major presència dels vins de la Terra Alta en els lineals d'estes cadenes, que a dia d'avui, en general, és força reduïda.
 
El passat dimarts 29 de novembre va tindre lloc una sessió de treball amb els cellers de la Terra Alta amb l'objectiu de tractar sobre este projecte d'entrada dels vins en el mercat del gran consum a Catalunya. La sessió de treball va consistir en la presentació del catàleg, amb 30 vins, blancs, negres i rosats, que constituixen una potent oferta destinada al consumidor final que compra el vi a les grans superfícies. El catàleg incorpora, a més de les dades descriptives de cadascun dels vins, unes notes de maridatge que faciliten informació sobre les millors combinacions entre cada vi i els principals tipus d'aliments, tot acompanyat de fotografies d'estudi de les ampolles de vi que posen en valor als cellers i les seues marques.

Este catàleg, que s'ha fet arribat a les principals 15 cadenes de gran entrevistades enguany, té per objectiu donar a conèixer l'oferta dels vins de la Terra Alta als compradors de la gran distribució així com els principals trets diferencials de la Terra Alta com a zona productora de vins. El catàleg dóna resposta a les necessitats d'informació que els responsables de compres van manifestar durant les reunions realitzades.

Promoció dels vins de gamma mitjana i alta a Barcelona
També es va fer una sessió de treball amb els cellers sobre el projecte d'entrada dels vins de gamma mitjana i alta (Terroir) a la restauració i botigues especialitzades de Barcelona.

La sessió de treball va iniciar-se amb la presentació de les principals conclusions de les entrevistes realitzades a una mostra representativa de restaurants, botigues especialitzades i wine bars. Alguns dels entrevistats van assistir a l'acte que es va celebrar el desembre de l'any passat al Palauet, al passeig de Gràcia de Barcelona, amb la presència de 23 cellers de la Terra Alta. Per tant, es va voler donar continuïtat a la feina realitzada anteriorment i involucrar restauradors i professionals que tenen interès en els vins de gamma mitjana i alta de la Terra Alta.

En el decurs de la sessió es va fer un especial èmfasi en el contacte amb els wine bars, ja que és un perfil d'establiment on els vins de la Terra Alta tenen poca presència, però on hi ha un gran potencial de creixement per als cellers a causa de la implantació d'estos establiments. A més, es van presentar els resultats de l'anàlisi de benchmarking d'altres denominacions d'origen catalanes, espanyoles i internacionals quant a la manera com es dirigixen al mercat, en especial al segment restauració. També, es va proposar un Pla d'acció per al sector consistent en accions per a reforçar la presència dels vins de la Terra Alta a les cartes dels restaurants, wine bars i botigues especialitzades.

Així mateix, es va debatre la proposta d'implementar en els propers mesos una acció concreta consistent en la realització d'actes al voltant dels vins de la Terra Alta en tres establiments (wine bars i botigues especialitzades) de Barcelona, amb l'objectiu d'apropar els vins de la Terra Alta al canal de venda, que manifesta cert desconeixement dels vins d'esta comarca, així com del consumidor final. D'esta manera, es planteja l'organització d'un acte de venda de vi a copes durant un període de temps en un local cèntric de la ciutat de Barcelona amb un públic internacional i dos actes de tast tècnic de vins de la Terra Alta en dos establiments de l'Eixample. Prèviament a la celebració d'estos actes, els cellers de la Terra Alta es desplaçaran a Barcelona per a formar el personal d'estos establiments amb informació dels vins de la Terra Alta i per a sensibilitzar els compradors. Mitjançant estos actes en establiments es vol que s'acaben incorporant noves referències de vins de la Terra Alta a les cartes d'estos locals on fins ara la presència que tenen és testimonial.

Estes accions estan subvencionades per Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local, i impulsat pel Consell Comarcal de la Terra Alta, amb el Projecte "Treball a les 7 comarques" Terra Alta +.