Un centenar d’estudiants de secundària d’instituts ebrencs participen en el Dia de la Ciència del campus TE de la URV

Es van organitzar sis tallers este divendres, tres de ciència i tecnologia i tres d’humanitats i ciències socials, a més d’una xerrada sobre ciència i cinema

Els estudiants van poder involucrar-se en propostes que els incitaven a resoldre reptes científics.
Els estudiants van poder involucrar-se en propostes que els incitaven a resoldre reptes científics. | URV
Redacció
19 de novembre del 2016
Actualitzat a les 9:38h
Per tercer any consecutiu, el campus Terres de l’Ebre de la URV s’ha sumat a les activitats del Dia de la Ciència i ha organitzat diversos tallers que tenen l’objectiu de divulgar i acostar la recerca que es realitza a la URV als estudiants de segon  de batxillerat de les Terres de l’Ebre d’una manera lúdica i entenedora, i així  contribuir a fomentar  les vocacions científiques entre estudiants que estan a punt d’accedir al sistema educatiu superior. Es tracta d'obrir les portes de la universitat a estos estudiants i motivar-los a participar directament en els reptes científics. D’esta manera, poden començar a dibuixar la seua carrera professional i tindre una primera presa de contacte amb els coneixements que es poden adquirir als ensenyaments de grau que oferix la URV.

Ahir divendres, prop d’un centenar d’estudiants de segon de Batxillerat de l’Institut Cristòfol Despuig de Tortosa i de l’Institut de Roquetes, 36 i 55 respectivament, van participar en estos tallers al campus Terres de l’Ebre de la URV. En total es van organitzar sis tallers, tres de ciències i tecnologia i tres d’humanitats i ciències socialsEn ciències i tecnologia els estudiants van rebre orientació de suport vital bàsic, de robòtica i de microalgues. El primer taller els ensenyava accions com compressions toràciques i desfibril·lació precoç que s’apliquen en casos d’aturada cardíaca.  En el taller d’experimentació amb robots podien programar un robot mòbil educatiu (model NXT de la marca LEGO) i fer-lo moure. Pel que fa al de microalgues, un viatge ràpid a través dels diferents papers que tenen les microalgues: a nivell ambiental, en recerca i quins impactes tenen o poden tenir en la nostra vida.

En la branca d’humanitats, els tres tallers impartits ensenyaven, d’una banda,a interactuar amb diferents eines informàtiques, audiovisuals i dispositius mòbils, amb la finalitat de conèixer el seu funcionament i la seua utilitat didàctica i metodológica. En un altre els estudiants havien d’usar les seues habilitats i coneixements per tal d’anar superant diferents proves puntuables, com per exemple cercar informació econòmica a la xarxa, descobrir els recursos disponibles al campus de les Terres de l’Ebre, dinàmica de grups... Un altre dels tallers els permetia retrocedir fins a la prehistòria, un període històric ens ajuda a entendre com som avui en dia els humans, i per conèixer el mètode científic que fan servir els investigadors per estudiar-lo.

La jornada es va tancar amb la xerrada Ciència i cinema, incompatibles? a càrrec del doctor  Laureano Jiménez, professor del Departament d’Enginyeria Química de la URV.