Uns 350 ebrencs viatgen en l'Euromed durant la primera setmana del nou servei

Des del passat dissabte es pot viatjar des de les Terres de l'Ebre a Barcelona en 1 hora i 40 minuts, i a preu de regional

Un tren Euromed.
Un tren Euromed. | ACN
Redacció
18 de novembre del 2016
Actualitzat a les 14:50h
Des que el servei d'Euromed va començar atendre les Terres de l'Ebre el passat dissabte, 12 de novembre, fins a dia d'avui, uns 350 ebrencs han utilitzat este tren per anar a Barcelona o per venir a les Terres de l'Ebre, segons dades de Renfe.

El nou servei, aconseguit després de 20 anys de reivindicacions, permet viatjar a Barcelona -o en el sentit invers- en 1 hora i 40 minuts, i a preu de regional, 12 euros. Actualment, hi ha 4 serveis d'anada i 4 de tornada de dilluns a divendres. En caps de setmana el número de trens que fan parada a l'estació de l'Aldea es reduix, en dissabte només fa parada un tren en direcció a Barcelona i dos de tornada, els diumenges en són 2 cap a Barcelona i 4 de tornada.

Perquè els Euromed facen parada a l'Ebre, la Generalitat ha destinat 1,6 milions d'euros, i 200.000 euros més per al servei de bus llançadora que unirà l'estació de l'Aldea amb Tortosa i Amposta.

Ara bé, com criticava la plataforma Trens Dignes el passat dimarts en roda de premsa, els Euromed només s'aturen a l'Aldea per marxar a Barcelona, o bé per tornar-hi. De moment, per anar a Tarragona no es vendran els bitllets a la taquilla de l'Aldea, ni tampoc per fer el trajecte a l'inrevés, tot i que segons va anunciar el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, "està previst que a partir del 10 de gener aquest servei ja estigui disponible".

Una altra limitació del servei, que també exposava la plataforma, és que la bonificació de reducció del preu del bitllet no estigue disponible per viatjar a Castelló i València.

Cal recordar que la mesura, en principi, té data de caducitat d'un any, perquè el Govern català confia que en este termini estiguen ja enllestides les obres de desdoblament de la via a l'Hospitalet, tal com reclama al ministeri de Foment, fet que hauria de ser realitat al maig del 2017.