ICV Entesa TE porta al Parlament la reclamació d'una Autoritat Territorial de Mobilitat a les Terres de l'Ebre

La diputada Hortènsia Grau presenta una proposta de resolució per demanar la creació d'este organisme de forma urgent en el proper trimestre

Acte institucional celebrat dilluns passat a Vila-seca per defensar el ferrocarril al territori.
Acte institucional celebrat dilluns passat a Vila-seca per defensar el ferrocarril al territori. | ACN
Redacció
13 d'octubre del 2016
Actualitzat a les 16:46h
ICV Entesa Terres de l’Ebre ha registrat al Parlament, a través de la diputada del grup Catalunya Sí que es Pot Hortènsia Grau, una proposta de resolució on es demana al Govern català a creació de l'Autoritat Territorial de Mobilitat a les Terres de l'Ebre per tal que esta zona tinga  “les mateixes opcions que la resta de zones de Catalunya i no patisca més discriminació”, segons la nota d’ICV. La formació demana la creació d’este organisme de forma urgent durant el proper trimestre.

La resolució ha estat impulsada pel coordinador territorial d’ICV Entesa Terres de l’Ebre, Jordi Jordan, davant el fet que “el territori no pot continuar amb els greuges respecte altres zones del país, no podem deixar-nos tractar de segona creant una simple taula consultiva enlloc d’una Autoritat de Mobilitat com tenen Tarragona, Barcelona o Girona, entre d’altres”, afirma.

En este sentit, i davant del clam del territori el passat 10 d’octubre en la manifestació de Vila Seca , els ecosocialistes creuen que més enllà de les les demandes històriques al Govern de l’Estat pel que fa a obres i infraestructures pendents , cal també recordar que la Generalitat de Catalunya ha d’avançar per fer possible la intermodalitat, un sistema tarifari integrat i la redacció dels plans de mobilitat pendents “que responguen als interessos de la ciutadania més que als de determinades empreses de transport per carretera que operen al territorio”.

La proposta de resolució dels ecosocialistes apunta que tot i els avenços en els abonaments, són només una solució parcial i no consensuada per tots els agents del territori i que s’aplica només als desplaçaments en autocar, però no a totes les operadores de les quatre comarques, amb els problemes que se’n deriven de coordinació i diferències de preu del bitllet. A més, cap de les dos línies ferroviàries, R15 i R16, s’hi inclouen. “La intermodalitat, per tant, és nul·la i a més no hi ha una aposta clara pel ferrocarril com a mitjà de transport troncal dixant els autobusos per oferir un servei de capil·laritat, què és l’opció més sostenible i acord amb les mesures de mitigació del canvi climàtic”, sosté la formació.

ICV Entesa a les Terres de l’Ebre també reclama la redacció, revisió i aprovació durant els propers 3 mesos els Plans Directors de Mobilitat de les Terres de l’Ebre-Priorat, desenvolupant totalment en els propers mesos el Sistema de Gestió d’Integració Tarifària (SGIT), que ara és parcial i discrecional.