La marca Terres de l’Ebre Reserva de la Biosfera es podrà lluir este estiu

Sofia Cabanes
30 de juny del 2015
Actualitzat el 01 de juliol a les 18:34h
imatge de la guarderia de la colònia a la Punta de la Banya.
imatge de la guarderia de la colònia a la Punta de la Banya. | Carles Domingo/Arxiu PNDE.

A partir d’este 1 de juliol les empreses de les Terres de l’Ebre que ho sol·liciten ja podran fer ús de la marca Terres de l’Ebre Reserva de la Biosfera.

Durant el passat mes de juny es va dur a terme l’aprovació del reglament de la marca i les taxes que les empreses hauran de pagar per adherir-s’hi. Ara, ja poden presentar les sol·licituds al comitè avaluador, comandat per la Cambra de Comerç de Tortosa, i es preveu que a primers d’agost ja es puguen veure al carrer els primers productes etiquetats amb esta marca.
 
Tot i que es preveia que la marca pogués entrar en funcionament abans de Setmana Santa, els responsables s’han mostrat satisfets: “Hauria pogut anar més ràpid, és cert, però hem volgut fer les coses el millor possible”, ha expressat el delegat del govern a l’Ebre, Xavier Pallarès. “Avui és una dia que podem estar molt satisfets”, ha destacat el gerent de la Cambra de Comerç, Francesc Minguell, “serà un abans i un després per a les empreses i entitats del territori, que podran gaudir d’esta marca de reconeixement internacional”.
 
La imatge de la marca és la mateixa que utilitza el Patronat de Turisme de les Terres de l’Ebre, una aposta, segons s’ha destacat des del Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l’Ebre (Copate), per “sumar esforços i tindre una major penetració al mercat”.
 
Les empreses dedicades a recursos locals, productes, sector agroalimentari,  artesanal, alimentari, amb finalitats culturals i recreatives, activitats econòmiques tradicionals, economia sostenible i serveis turístiques, entre d’altres, podran sol·licitar lluir la marca. Per fer-ho, però, hauran de complir una sèrie de requisits mínims que s’han de complir en un termini de 3 anys i que són un compromís amb la millora de la qualitat del producte o servei, un compromís amb el territori i la sostenibilitat ambiental i la responsabilitat social. Les taxes d’adhesió són de 200 euros (taxa d’entrada) i després, en funció dels treballadors, hi ha una taxa de manteniment que varia entre els 50 i 500 euros. Les entitats estan lliures de taxes.
 
“Voldríem fer una advertència important. I és que un cop constituït este paraigües l’important és cimentar-lo. Creiem que s’ha de fer un acompanyament en la utilització de la marca per tal que se’n  faça un bon ús i tindre un argumentari per utilitzar-la. Pel fet de portar la marca l’empresa no vendrà més, el que ha de fer és fer-ho bé”, ha volgut subratllar Minguell.

“A partir d’ara ens anirem familiaritzant molt més amb este element. Hem fet una faena impecable i ho oferirem al territori per a tothom que ho vulga utilitzar”, ha afegit Pallarès, d'altra banda.