Més de 4.000 dones han recollit productes menstruals reutilitzables a les farmàcies ebrenques

Balanç dels primers dies des de la posada en marxa de l'acció "La meva regla, les meves regles"

Les calces menstruals han estat el producte més demanat.
Les calces menstruals han estat el producte més demanat. | Cedida
Aguaita.cat
21 de març del 2024
Actualitzat a les 18:30h
Més de 4.000 dones a les Terres de l'Ebre han recollit productes menstruals reutilitzables els primers dies de funcionament de l'acció "La meva regla, les meves regles". En els primers dies de la campanya, s’han desplaçat fins a les farmàcies ebrenques 4.916 dones. En total, s’han dispensat 4.292 productes: 1.847 al Baix Ebre. 1.684 al Montsià, 543 a la Ribera d’Ebre i 218 a la Terra Alta. També s’han fet 624 reserves: 326 al Baix Ebre, 196 al Montsià, 52 a la Ribera d’Ebre i 50 a la Terra Alta.

Del total de productes dispensats en 84 farmàcies de les Terres de l’Ebre, 2.400 són calces menstruals (55,9% del total), 1.337 copes menstruals (31,2% del total) i 555 compreses (12,9% del total).

Totes les dones de Catalunya poden dirigir-se a la farmàcia més propera per demanar unes calces menstruals, una copa o dues compreses de tela i rebre assessorament especialitzat, en una acció impulsada pel Departament d’Igualtat i Feminismes i el Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya (CCFC) inclosa en el Pla integral d’equitat menstrual i climateri 2023-2025. 

El delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Albert Salvadó Fernandez, i la directora territorial del Departament d’Igualtat i Feminismes a les Terres de l’Ebre, Mar Lleixà Fortuño, han visitat la farmàcia Barreda-Sorli de Tortosa per conèixer de primera mà com s’està desenvolupant a les Terres de l’Ebre l’acció.

Per obtenir el producte de la seua preferència, la persona interessada només ha de presentar el codi QR, individual i intransferible, que s’obté mitjançant l’apartat de Novetats: La meva regla, les meves regles de l’espai de salut digital La Meva Salut (tant via pàgina web o via aplicació mòbil). És important tenir en compte que en el cas d’utilitzar l’aplicació per a telèfon mòbil cal que esta estiga actualitzada. En el cas que, tot i això, no aparegui el codi QR, s’ha habilitat un formulari en la mateixa aplicació per sol·licitar-lo.