El plenari de l’Ajuntament de Deltebre es posiciona en contra de la interconnexió de xarxes

Aprovada per unanimitat la moció en defensa de l’Ebre i en contra de la interconnexió de xarxes que ha impulsat la Plataforma en Defensa de l’Ebre

Plenari del mes de gener a l'Ajuntament de Deltebre
Plenari del mes de gener a l'Ajuntament de Deltebre | Cedida
Aguaita.cat
26 de gener del 2024
Actualitzat a les 11:36h
La sessióplenària del mes de gener de l’AjuntamentdeDeltebre ha estat marcada per l’aprovació, per unanimitat, de la moció en defensadel’Ebre i en contra de la interconnexió de xarxes que ha impulsat la PlataformaenDefensadel’Ebre en el marc de l’actual context de sequera i davant la possibilitat d’un transvasament.

En el marc de l’exposició de la moció, el regidor de Defensa del Territori, Ensenyament, Joventut i Participació, JordiBertomeu, ha ressaltat que “estem plenament en contra de qualsevol proposta que plantegi dur aigua de l’Ebre fora del nostre àmbit territorial”. Bertomeu ha afegit que “des del Govern municipal sempre defensarem la protecció del nostre riu i del nostre Delta, i estarem evidentment al costat del sector primari davant dels greuges derivats d’aquesta situació”.  

La declaració també qüestiona la mesura del transportmarítimd’aigua per l’impacte que genera i per ser poc eficient en la resolució del problema d’escassetat d’aigua, ja que es tracta d’una mesura puntual d’emergència amb elevat cost econòmic i una baixa capacitat d’aportació de recurs. Finalment, la declaració posa sobre la taula la necessitat de replantejar el modeldedesenvolupament i el desequilibriterritorial existent.

El portaveud’ERCDeltebre, JoanAlginet, ha reafirmat la seua adhesió en este manifest i ha detallat que “la proposta que realitzen els col·legis professionals es centra en una realitat de país que no existeix, ja que a Catalunya no existeix l’equilibri territorial”. 

El plenari de l’Ajuntament de Deltebre s’ha celebrat aquest dijous, a les 21.30 h, i es pot visualitzar a la pàgina web i al compte Youtube de l’Ajuntament.