L’Ametlla de Mar ha estat el municipi ebrenc que més taxa turística ha recaptat este 2023

Segons dades de l’Agència Catalana de Turisme, el municipi va recaptar 207.351 euros durant la temporada alta

Oficina de turisme de l'Ametlla de Mar
Oficina de turisme de l'Ametlla de Mar | La Cala RTV
Redacció
24 de gener del 2024
Actualitzat a les 14:24h
Segons dades facilitades per l’AgènciaCatalanadeTurisme, l’AmetlladeMar va recaptar durant el segon i tercer trimestre de 2023, que són els que corresponen a la temporada alta, 207.351,60 de taxaturística. Esta recaptació el situa al capdavant dels municipis de les Terresdel’Ebre amb molta diferència, inclús amb més del doble respecte al segon municipi, que és l’Ampolla amb 98.331,40. Deltebre és la tercera població del territori amb una recaptació de 77.164,40.

DamiLlaó, gerent de l’ÀreaMunicipal de Turisme de l’AmetlladeMar, ha destacat, en declaracions a La Cala RTV, el lideratge en l’àmbit turístic a les Terres de l’Ebre i confirma "la importància que tenen els habitatges d’ús turístic en l’allotjament de visitants i la creació de riquesa al municip"i.

L’impost sobre les estades en establiments turístics grava la singular capacitat econòmica de les persones físiques que es posa de manifest amb l’estada en els establiments subjectes a l’impost.
 
S’anomena taxaturística a l’impost que s’aplica al preu de les estades en els establiments turístics -hotels, apartaments turístics, càmpings, allotjament rural, albergs de joventut, habitatges d’ús turístic, àrees de pernoctació destinades a albergs mòbils i embarcacions de creuer turístic- de Catalunya.
 
A Catalunya és un dels impostos propis de la Generalitat de Catalunya, creat el 20 de març de 2012, amb la Llei5/2012 del ParlamentdeCatalunya. Es va començar a aplicar l’1 de novembre de 2012. L’objectiu de l’impost és obtenir recursos per a nodrir l’anomenat Fonsde fomentdelturisme, creat per finançar polítiques de promoció, preservació i desenvolupament de les infraestructures i les activitats turístiques.
 
El 50% de la recaptació és retornada per la Generalitat als ajuntaments, els quals, han de justificar que es reinverteix en promoció turística dels municipis.