Gaseni reclama al govern espanyol que recupere l’aturada dels trens d’alta velocitat a l’Aldea

El senador republicà també ha recordat el deficient servei ferroviari dels trens regionals a les Terres de l’Ebre durant la darrera dècada

Aguaita.cat
20 de desembre del 2023
Actualitzat a les 10:50h
Jordi Gaseni durant la seua intervenció al Senat
Jordi Gaseni durant la seua intervenció al Senat | Cedida
El senador ebrenc JordiGaseni durant el debat d’una moció al PledelSenat sobre la millora de l’eficiència, la planificació i la gestió d’infraestructures del transport ha reclamat al govern espanyol la millora del serveiferroviari als Països Catalans i la recuperació de l’aturada dels Euromeds o altres trensd’altavelocitat a l’estaciódel’Aldea.

Gaseni primer ha volgut deixar constància del deficientserveiferroviari patit a les Terresdel’Ebre amb els trensregionals de les líniesferroviàriesR15 i R16  durant la darrera dècada, recordant els retards, les avaries i alguns descarrilaments que s’han viscut. “La tecnologia i el món avança, però, en canvi, anar en tren fins a Barcelona des de les Terres de l’Ebre amb regionals ens costa més temps ara, que fa vint anys. Per això també hem reclamat el traspàsintegral de rodalies a la Generalitat de Catalunya”. Ha afirmat.

El senador republicà també ha demanat al govern espanyol l’aturada de l’Euromed o altres trens d’alta velocitat a les Terres de l’Ebre. “Cal que recuperar el servei d’Euromed, un servei que fins a l’any 2019 s’aturava a l’estació de l’Aldea – Amposta - Tortosa, però que arran de la pandèmia el govern espanyol el va suprimir”.

A més Gaseni ha remarcat que recuperar l’aturada d’estos trens “és una decisió que el govern encara no ha volgut revertir. És una qüestió de voluntat política que els Euromeds s’aturin a les Terres de l’Ebre, i ho és, també, per donar compliment a la Proposició no de llei aprovada per  la ComissiódeTransportsdeMobilitat i AgendaUrbanadelCongrésdeDiputats el novembre de 2020, on es demanava recuperar i reinstaurar l’aturada d’aquest servei tan necessari”.

El senador republicà durant la seua intervenció hacriticat el modeld’inversió en infraestructuresdel’Estat, “un model irracional des del punt de vista econòmic i productiu, radial i centralista”. Per il·lustrar-ho ha posat com a exemples la connexió dels Països Catalans amb el corredormediterrani de mercaderies, la connexió ferroviària entre el PaísValencià i Catalunya, la connexió de l’alta velocitat amb Europa, els accessos ferroviaris als ports de Tarragona, Barcelona i València, la manca d’inversió en rodalies, així com una llarga llista d’infraestructures pendents.