Esquerra defensa el retorn de l’Euromed a l’Aldea i el traspàs dels trens regionals a la Generalitat

Norma Pujol: “Defensar les Terres de l’Ebre és exigir al govern espanyol uns trens que arriben a hora i s’aturen a les nostres estacions”

Eçs republicans Norma Pujol i Jordi Gaseni, enfront de l'estació de tren de l’Aldea
Eçs republicans Norma Pujol i Jordi Gaseni, enfront de l'estació de tren de l’Aldea | Cedida
Aguaita.cat
04 de juliol del 2023
Actualitzat a les 10:35h
Davant de l’estació de tren de l’Aldea, la candidata republicana al Congrés de Diputats, NormaPujol, ha recordat que “l’única cosaque han fet aquesta legislatura PSOE i Podemos des del Govern espanyol pels trens de les Terres de l’Ebre és suprimir l’aturada de l’Euromed a l’estació de l’Aldea”. Tot apuntant que  des de l’any 2016 fins al 2020, hi havia 8 serveis diaris d’Euromed amb aturada en esta estació.

Pujol ha afirmat que “de res ens serveixen les grans inversions ferroviàries per a un corredor mediterrani que només ens permet veure com els trens passen de llarg de les Terres de l’Ebre, i si s’aturen, ofereixen un servei més que deficient”.

Malgrat les distàncies equidistants entre Barcelona, Tarragona, l’Aldea, Castelló i València, l’únic lloc on no té aturada l’Euromed és l’Aldea. Segons Pujol,  “l’Euromed no s’atura perquè ni PSOE, ni Podemos, han tingut la voluntat política que s’aturés, fet que considerem una vergonya”. Una situació que ha contraposat a la de l’estació de tren de Calatayud, on fa dècades que s’aturen trens de velocitat alta i alta velocitat.

“Per Esquerra Republicana defensar les Terres de l’Ebre és exigir al govern espanyol uns trens que arriben a l’hora i que s’aturen a les nostres estacions. I també, és defensar el retorn de l’aturada dels Euromed a l’Aldea i el traspàs integral dels trens regionals a la Generalitat”, unes reclamacions que continuaran fent a Madrid fins a aconseguir-ho, ha  manifestat Norma Pujol.

El candidat republicà al Senat, JordiGaseni, ha aprofundit en el servei de trens regionals de les línies ferroviàries R15 i R16 al seu pas per les Terres de l’Ebre: “podem dir clarament i rotundament que el servei de trens regionals ha empitjorat aquesta legislatura. És un servei molt deficient”, ha reblat.

Gaseni ho ha exemplificat apuntant que  “ja fa temps que anar a Barcelona i tornar amb trens regionals, costa més temps ara, que fa vint anys. Per a més vergonya, darrerament la durada dels trajectes encara s’han incrementat més, i tot això, sense deixar de patir els retards de ja són massa habituals”. A més, també ha continuat reclamant que “el final del trajecte de l’R16 inclogue l’estació d’Ulldecona”.

En este sentit, ha fet constar que a partir de les obres de la variant de Vandellòs i de la doble via, de l’any 2020, es van perdre freqüències de pas al’R16, i no se n’ha guanyat cap. Continuen havent-hi els mateixosdeu serveis amb franges buides entre dues i quatre hores. També ha recordat que el 2016 es van aplicar uns horaris que incorporaven oficialment els retards, “es va camuflar la impuntualitat”, ha afirmat
 
Per això Gaseni ha reclamat “el traspàs integral dels trens de rodalies i regionals a la Generalitat de Catalunya amb la partida pressupostària pertinent, per oferir un millor servei ferroviari i la progressiva millora del temps de trajecte, perquè ara els trens regionals tarden entre 10 i 20 minuts més; i malgrat que PSOE i Podemos s’excusen en les obres del corredor, cal deixar clar que abans d’aquestes ja hi havia els mateixos problemes i deficiències en el servei”.
 
Gaseni ha destacat la lamentable actuació de la ministra socialista de Gavà, Raquel Sánchez, tant en la gestió de rodalies i regionals, com en no voler escoltar les demandes de transferència a la Generalitat.
 
“El balanç seria que hem perdut l’aturada de 8 Euromeds diaris a l’Aldea. El servei de trens regionals a l’R15 i R16 continua igual de deficient, amb l’afegit que ara el temps del trajecte és major. Tenim una estació de trens a Ulldecona infrautilitzada, que volem que es tingui en compte. I, per tant, no pot ser que les Terres de l'Ebre, governe el PP, governe el PSOE o governe Podemos a Madrid, no puguem tenir un servei amb trens ràpids, puntuals i eficients, cosa que ens resta competitivitat com a territori i condemna la nostra ciutadania a ser usuaris de segona", tancava Gaseni.