Un passaport amb descomptes promourà la visita als equipaments patrimonials del delta de l'Ebre

Deu espais del parc natural, museus i centres privats participen en esta iniciativa en xarxa

Representants dels diferents organismes que han posat en marxa la iniciativa de promoure els actius patrimonials al delta de l'Ebre, durant la seva presentació a l'Ecomuseu del parc natural
Representants dels diferents organismes que han posat en marxa la iniciativa de promoure els actius patrimonials al delta de l'Ebre, durant la seva presentació a l'Ecomuseu del parc natural | Jordi Marsal
Aguaita.cat
01 de març del 2023
Actualitzat a la 1:01h
El parc natural del delta de l'Ebre i el Museu de les Terres de l'Ebre posen en marxa, a partir d'aquest mes de març, un projecte de treball en xarxa per promocionar conjuntament la visita als equipaments patrimonials del delta de l'Ebre. Es tracta d'un passaport que permetrà els visitants, un cop vagin obtenint el segell que acredita el seu pas per diferents espais, poder accedir a descomptes en l'entrada o optar un sorteig per assistir a activitats internes que, habitualment, no es mostren al públic. La idea, segons ha subratllat el director del Museu de les Terres de l'Ebre, Àlex Farnós, és valoritzar el patrimoni natural i cultural del Delta de forma unitària, coordinada i generant noves sinèrgies.

Els deu equipaments de difusió del patrimoni al delta de l'Ebre entren a formar part en aquesta xarxa de col·laboració com a espais reconeguts dins de la Carta Europea de Turisme Sostenible i el seu pla d'acció. Amb la coordinació del Museu de les Terres de l'Ebre, com a principal centre de difusió a la zona, en formaran part la Torre de l'Ermita de l'Aldea, la Casa de Fusta del parc natural, MónNatura delta de l'Ebre, el Centre d'Interpretació d'Arròs la Torra, l'Ecomuseu del parc natural, el Centre d'Inspiració Turística Ebreterra, el Molí de Rafelet, el Museu de la Mar de l'Ebre i el Centre d'Interpretació de les Barrques del Delta.
 
L'estratègia al darrere del projecte, segons ha detallat la tècnic d'ús públic del parc natural, Imma Juan, passa per valoritzar aquests centres facilitant la visita i fent-la atractiva. Per aconseguir-ho s'ha ideat el passaport. Amb ell, els visitants pagaran l'entrada amb la tarifa normal al primer centre que visitin. El segell que acreditarà aquesta estada, però, ja els permetrà gaudir d'un descompte del 50% en el preu de l'entrada a la resta d'equipaments -en el cas del Molí de Rafelet, serà d'un 25%, i un 10% a MónNatura-.
 
La campanya, que començà aquest 1 de març, estarà vigent durant tot l'any. S'han editat 15.000 opuscles amb la informació dels equipaments i que funcionaran com a passaport, amb els corresponents segells. Un cop el visitant hagi acumulat un mínim de set segells -dels deu equipaments en total que formen la xarxa- podrà optar a participar en un concurs per optar a "visites portes endins", on es mostraran espais i procediments interns que no són habitualment d'accés públics.

Així, es premiarà la fidelitat amb la possibilitat d'aconseguir una visita guiada per a dues persones al Centre de Recuperació de Fauna Salvatge del Canal Vell -20 butlletes premiades-, al Centre Ictiològic del parc natural -també 20 butlletes-, a les sales de reserva de col·leccions i tallers de restauració del Museu de les Terres de l'Ebre -deu butlletes-, dues places per als tallers familiars de nadal del mateix centre -quatre butlletes-, així com el sorteig de dues places per poder participar en l'anellament anual de flamencs que organitza el parc natural a la punta de la Banya.
 
"Més enllà de la campanya hi ha una intenció molt clara, per part del parc natural i el Museu, per integrar el patrimoni en una única acció. Al final, el delta de l'Ebre i molts altres espais naturals, són fruit de l'activitat humana i el medi natural que, a la vegada, es beneficien mútuament. Aquesta percepció que tenim com a gestors d'aquests equipaments i espais la volem traslladar al visitant. No volem que tinguin una versió segregada, que se'ls expliqui, per un costat, la importància de la història i, per l'altre, la dels ecosistemes. En aquests espais, patrimoni cultural i natural són la mateixa unitat. I per això hem fet aquesta campanya", ha resumit Farnós.