01
de desembre
del
2022
Actualitzat
a les
12:22h
El grup parlamentari de JuntsperCatalunya insta el Govern a eliminar la limitació de velocitat de 100km/h a l’AP-7 i a impulsar mesures efectives i no de recaptació per garantir la seguretat dels conductors i les vies de Catalunya. En la seua intervenció a la Comissió d’Interior, la diputadaIreneNegre ha acusat ERC de “tirar pel dret pactant amb Madrid i provocant la reducció de 100 km/h en lloc d’estudiar sistemes de velocitat variable”, després que Junts hagués demanat que no s’activés esta reducció al tram ebrenc, Granollers i el Papiol. “Segons dades comunicades pel conseller Elena més del 90% dels accidents són deguts als avançaments entre camions. La velocitat no és el causant dels accidents i, per tant, no és la utilització de radars o limitacions de velocitat el que evitarà l’alta accidentalitat”, ha argumentat Negre.
La limitació de velocitat al tram ebrenc de l’AP-7 entre l'Ampolla i Calaf es va,anunciar però encara no ha entrat en vigor.
La diputada de Junts ha reclamat la construcció del tercercarril al tramebrenc de l’AP-7 al més aviat possible per no perdre en mobilitat ni en competitivitat en este territori. S’han d’estudiar els punts de l’AP-7 on caldria instal·lar puntsdevelocitatvariable perquè “no té cap sentit posar la limitació de 100 km/h durant tota la jornada en una via d’alta velocitat”, ha argüit Negre.
La diputada ha fet una crida a “exigir a l’Estat que rescati les autopistes radials de Barcelona com ha fet a Madrid. La seva manca de previsió en l’alliberament dels peatges ens ha dut on som ara”.
Altres mesures alternatives a la limitació de velocitat que ha proposat la diputada són la prohibició d’avançament entre camions en determinades franges horàries; un augment de la vigilància per garantir la circulació per la dreta dels conductors; implementar mesures de regulació de trànsit efectives, com ara els avisos d’accident i reconduir el trànsit per vies secundàries o habilitar, en cas que sigui possible, un carril addicional de manera temporal fins a resoldre-ho. Totes les propostes es presentaran en una proposta de resolució per ser debatuda a la Comissió d’Interior.
“Des de Junts per Catalunya volem mesures efectives i no de recaptació com s’han imposat fins ara. Demostrat queda amb els 450 conductors multats en els primers dies de limitació de velocitat a 100 km/h a l'AP-7 entre Granollers i el Papiol”, ha conclòs Irene Negre.
La limitació de velocitat al tram ebrenc de l’AP-7 entre l'Ampolla i Calaf es va,anunciar però encara no ha entrat en vigor.
La diputada de Junts ha reclamat la construcció del tercercarril al tramebrenc de l’AP-7 al més aviat possible per no perdre en mobilitat ni en competitivitat en este territori. S’han d’estudiar els punts de l’AP-7 on caldria instal·lar puntsdevelocitatvariable perquè “no té cap sentit posar la limitació de 100 km/h durant tota la jornada en una via d’alta velocitat”, ha argüit Negre.
La diputada ha fet una crida a “exigir a l’Estat que rescati les autopistes radials de Barcelona com ha fet a Madrid. La seva manca de previsió en l’alliberament dels peatges ens ha dut on som ara”.
Altres mesures alternatives a la limitació de velocitat que ha proposat la diputada són la prohibició d’avançament entre camions en determinades franges horàries; un augment de la vigilància per garantir la circulació per la dreta dels conductors; implementar mesures de regulació de trànsit efectives, com ara els avisos d’accident i reconduir el trànsit per vies secundàries o habilitar, en cas que sigui possible, un carril addicional de manera temporal fins a resoldre-ho. Totes les propostes es presentaran en una proposta de resolució per ser debatuda a la Comissió d’Interior.
“Des de Junts per Catalunya volem mesures efectives i no de recaptació com s’han imposat fins ara. Demostrat queda amb els 450 conductors multats en els primers dies de limitació de velocitat a 100 km/h a l'AP-7 entre Granollers i el Papiol”, ha conclòs Irene Negre.