La Diputació enllestix el projecte de la futura carretera T-2021 entre la Ràpita i Poblenou del Delta

D’esta manera, la millora es podrà iniciar un cop la institució sigui titular d’esta via, que actualment pertany als ajuntaments de la Ràpita i d’Amposta

L’actual traçat viari entre la Ràpita i el Poblenou del Delta es convertirà en una nova carretera més segura per al trànsit rodat, la futura T-2021
L’actual traçat viari entre la Ràpita i el Poblenou del Delta es convertirà en una nova carretera més segura per al trànsit rodat, la futura T-2021 | Diputació de Tarragona
Aguaita.cat
20 d'octubre del 2022
Actualitzat a les 14:11h
L’actual traçat viari entre la Ràpita i el PoblenoudelDelta es convertirà en una nova carretera més segura per al trànsit rodat, la futuraT-2021, en base a un projecte tècnic que ha redactat la DiputaciódeTarragona fruit dels compromisos adquirits amb els ajuntaments de totes dues localitats. D’esta manera, amb el projecte ja enllestit, la Diputació podrà iniciar les obres un cop ja sigui l’administració titular d’aquesta via, que actualment pertany als ajuntaments de la Ràpita i d’Amposta (el nucli de Poblenou del Delta se situa en aquest terme municipal). El traspàs a la Diputació serà efectiu un cop la Generalitat aprovi definitivament el PlaZonaldeCarreteres de l’ens supramunicipal i el ple d’este hi done llum verda.

Amb una inversió d’11M€, les obres comportaran l’eixamplament de la via en 9,8 km (amb 6 metres de calçada, a més dels corresponents vorals), la construcció de dues rotondes (a la intersecció amb la carretera TV-3408 i al nucli de Poblenou del Delta) i la millora de diferents interseccions al llarg del traçat. Així mateix, el projecte inclou un itinerari segur per a vianants i ciclistes, de 2,72 km, que permetrà ampliar l’itinerari turístic de la Via Verda per aquesta zona deltaica. A la resta del camí que continua, des del Poblenou fins a les Salines, (3,6 km) s’hi faran les actuacions necessàries per garantir la seguretat viària previstes al Pla Zonal de reforç de ferm i senyalització vertical i horitzontal tot garantint una amplada mínim de 5 metres. El projecte l’ha redactat el Servei d’Assistència al Territori - Carreteres de la Diputació de Tarragona.

La presidenta de la institució, NoemíLlauradó, i el diputat delegat de Carreteres, MiquelSubirats, han explicat els principals aspectes del projecte de condicionament en una reunió celebrada este dijous a l’AjuntamentdelaRàpita, amb la participació de l’alcalde d’este municipi, JosepCaparrós; de l’alcalde d’Amposta, AdamTomàs; del regidor de Poblenou del Delta i Nuclis Aïllats de l’Ajuntament ampostí, AgustíTirado, i del vicepresident de la Diputació de Tarragona EnricAdell.

“Unprojectedegranenvergadura”
 
La presidenta de la Diputació ha destacat que es tracta “d’un projecte d’envergadura i un gran avenç pel que fa a la millora d’aquesta via, que es convertirà en una carretera segura i còmoda per al trànsit rodat i també per a vianants i ciclistes, alhora que contribuirà a la millora de l’activitat econòmica, agrícola, turística i de serveis en aquesta zona”. Noemí Llauradó ha afegit que es tracta d’un projecte “consensuat amb els dos ajuntaments” i amb el qual “ens hem avançat a la futura cessió d’aquesta via a la Diputació un cop aprovat el Pla Zonal de Carreteres”.
 
De la laua part, el diputat delegat del Carreteres de la Diputació ha afegit que el projecte té en compte “les característiques geomètriques del camí, l’alt nivell de trànsit entre la Ràpita i el Poblenou i els problemes de seguretat viària que els ajuntaments de la Ràpita i Amposta ens han traslladat”. Miquel Subirats ha indicat, així mateix, que l’actuació es durà a terme en base al criteris de sostenibilitat, eficiència i transparència.
 
L’alcalde d’Amposta ha fet èmfasi en la tasca de la Diputació per escurçar els tràmits administratius i en “el treball conjunt i amb consens entre aquesta institució i els ajuntaments, que ens ha permès avançar-nos per poder impulsar un dels projectes més importants i transformadors que la Diputació du a terme a les Terres de l’Ebre en els últims temps”. Pel que fa a l’alcalde de la Ràpita, ha assegurat que “avui és un dia important per al nostre territori, perquè és una infraestructura molt desitjada per la societat i les institucions que vam prendre’n el compromís. La carretera transformarà l’hemidelta sud i permetrà connectar millor espais de gran interès com la Ràpita, el Poblenou i el Trabucador”. Tots dos alcaldes també han coincidit en remarcar l’actiu que representa l’itinerari ciclable, així com la connexió amb fibra òptica.
 
Durant la presentació també s’ha informat que, un cop la Generalitat aprovi el Pla Zonal, la Diputació de Tarragona en podrà fer l’aprovació definitiva, impulsar els convenis amb els ajuntaments d’Amposta i la Ràpita necessaris per tramitar i executar el projecte i actuar en aquest camí per poder incorporar la nova carretera T-2021 a la xarxa local de carreteres. Si la Generalitat aprova el Pla Zonal aquest any 2022, es preveu poder iniciar la tramitació del projecte el primer trimestre del 2023.