Renfe instal·larà un servei d'atenció remota a viatgers a l'estació de Riba-roja d'Ebre

El Consell d'Administració de la companyia ha aprovat la licitació del servei per a un total de set estacions de tren catalanes

Estació de Riba-roja d'Ebre.
Estació de Riba-roja d'Ebre. | Bernat Borràs (Trenscat)
Redacció
31 de maig del 2022
Actualitzat a les 17:28h
El Consell d'Administració de Renfe ha aprovat la licitació del servei d'atenció remota de viatgers a set estacions de tren catalanes: Montblanc, Valls, Tàrrega, Cervera, Riba-Roja d’Ebre, Bell-lloc d’Urgell i Ribes de Freser. L'adjudicatària haurà de proporcionar els equips terminals ARES, la seua instal·lació, així com el centre de contacte per a l'atenció a distància dels viatgers. També haurà d'assumir el manteniment integral dels terminals (incloent-hi els costos derivats de vandalismes o mal ús de les instal·lacions). Segons Renfe, l'objecte del contracte és la prestació d'un servei personalitzat d'atenció, informació i venda remota al client. La inversió total serà de més de 13 MEUR i es durà a terme a 134 estacions de tot Espanya

Cal recordar que Renfe ha disminuït progressivament el servei presencial als viatgers de nombroses estacions, entre elles diverses de la Ribera d'Ebre, corresponents a la línia R-15, on la venda de bitllets ha anat quedant fuminada de les taquilles que anys enrera els venien amb personal a les estacions.

Un cop adjudicat el contracte d'esta atenció remota que oferirà ara la companyia ferroviària en punts com Riba-roja, tot el personal necessari per a la correcta prestació del servei, tant en el centre de contacte com a l'explotació de les terminals a les estacions, serà responsabilitat de l'empresa adjudicatària.  El termini de durada inicial del contracte serà de 5 anys, a partir de l'1 d’octubre d'enguany. No obstant això, podrà ser prorrogat a instància de Renfe per períodes successius de fins a un màxim de tres anys addicionals.

El sistema ARES es proposa com a una solució tecnològica per millorar els canals de comunicació al client, facilitant un servei d'atenció remota per mitjà d'agents físics ubicats en centre de contacte. Els 'agents ARES' apareixeran a les pantalles de les terminals i interactuaran amb els usuaris, atenent les seues necessitats d'informació, atenció i compra de bitllets. Farà falta clicar una pantalla tàctil perquè l'usuari siga atès per un tele operador.