Adif AV invertirà 68 milions en millorar la senyalització de Castelló a l'Ametlla de Mar i al ramal Tortosa-L'Aldea

L'actuació compta amb un termini d'execució de 22 mesos

Imatge d'arxiu de l'estació de l'Aldea.
Imatge d'arxiu de l'estació de l'Aldea. | S.B.
Redacció
27 d'abril del 2022
Actualitzat a les 14:39h
Adif Alta Velocitat (Adif AV) invertirà 68.368.704,7 euros en la millora de les instal·lacions de senyalització del tram Castelló-L'Ametlla de Mar i en el ramal Tortosa-L'Aldea-Amposta, donant un nou impuls al desenvolupament del Corredor Mediterrani. Esta actuació, que ha estat adjudicada a la UTE formada per Thales España, GRP i Thales Sistemes de Seguretat, compta amb un termini d'execució de 22 mesos.

Entre els objectius principals del projecte, que complementa als projectes de canvi d'ample de via i catenària, destaca poder implantar l'ample estàndard per a les circulacions de mercaderies i de viatgers, la renovació de les actuals instal·lacions per a augmentar la seua disponibilitat i fiabilitat, així com l'increment de la capacitat i la regularitat del trànsit ferroviari, la qual cosa contribuirà a optimitzar i racionalitzar l'explotació ferroviària d'acord amb els escenaris futurs.

També es pretenen millorar els paràmetres de fiabilitat de les instal·lacions de senyalització, en incorporar nous enclavaments en les onze estacions del tram, xarxes de cablejat amb factor de reducció, circuits de via d'última generació (de audiofrecuencia en trajecte i vies generals i comptadors d'eixos en vies d'apartat), obra civil, noves escomeses d'energia i interfícies dels enclavaments amb l'equipament ERTMS.

Entre les operacions a desenvolupar, figuren les obres d'instal·lacions de senyalització, comunicacions, control de trànsit, enclavaments d'última generació, senyals que incorporen tecnologia LED, instal·lació ASFA digital (Anunci de Senyals i Frenat Automàtic) com a sistema de protecció del tren i la integració en el Control de Trànsit Centralitzat (CTC).

D'esta manera, s'aconseguix a més augmentar la durabilitat d'estos sistemes reduint la probabilitat d'incidències que afecten el servei i racionalitzar les necessitats de manteniment.

També s'actuarà en la nova configuració de vies en diverses estacions del tram, així com en sistemes de subministrament d'energia, edificis tècnics, canalitzacions i obres civils auxiliars, i sobre aquelles operacions per a la realització de proves i posada en servei.

Estos treballs contribuïxen a la consecució de l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) 9 (Indústria, Innovació i Infraestructura), que té entre les seues fites el desenvolupament d'infraestructures fiables, sostenibles, resilients i de qualitat.

Esta actuació podrà ser cofinançada pel Mecanisme “Connectar Europa” (CEF) de la Unió Europea.