El ministeri gastarà 230.000 euros per vendre les 'bondats' del Pla de l’Ebre

El BOE publica els anuncis de licitació de la campanya de màrqueting | La PDE sosté que «no beneficia» les Terres de l'Ebre i augura que s'intentarà confondre la ciutadania amb mitges veritats

S.B. / S.C.
11 de juny del 2014
Imatge d'arxiu d'una acció simbòlica de la PDE contra el pla de conca.
Imatge d'arxiu d'una acció simbòlica de la PDE contra el pla de conca. | Sílvia Berbís
Imatge d'arxiu d'una acció simbòlica de la PDE contra el pla de conca. Foto: Sílvia Berbís

La Confederació Hidrogràfica del’Ebre gastarà un total de 229.034,85 euros en una campanya de màrqueting per difondre les 'bondats' del Pla de Conca de l’Ebre que preveu la construcció de 35 nous embassaments i 44 més planificats i l’augment de 450.000 hectàrees de regadiu que se sumen a les 950.000 existents i la reducció dels cabals ambientals en tram final de l’Ebre.

L’operació consta de dos partides, d’una banda, una campanya de 'Disseny de creativitat i producció d'originals' per a la de publicitat del pla hidrològic de la conca de l'Ebre amb un pressupost total, impostos inclosos, de 66.955,35 euros. De l’altra, la 'contractació de mitjans de comunicació' per a la difusió d’esta campanya de publicitat per un import total de 162.079,50 euros.

Així figura en els dos anuncis de licitacions públiques i adjudicacions publicats ahir en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE), un fet sobre el qual la Plataforma en Defensa de l’Ebreha remarcat que demostra inseguretat per part del Govern, per haver de fer propaganda d’una llei ja aprovada, i alhora “no beneficia en absolut a les Terres de l’Ebre”, segons la portaveu antitransvasament Susanna Abella.

“Esta campanya propagandística em recorda a la que en el seu dia va fer el CPIDE ‘venent’ les meravelles del pla integral de protecció del delta i del pla hidrològic, i el que fa el Govern amb esta nova campanya de publicitat és evidenciar que el pla de conca no arriba a la ciutadania”, assegura Abella. Al seu parer, el que farà la campanya és “vendre mitges veritats per confondre i enganyar a la ciutadania, assegurant que han augmentat el cabal ecològic quan el que han fet és canviar el punt d’aforament, o explicar les meravelles del regadiu sense entrar en l’efecte sobre la pesca, per exemple”. La campanya, segons la PDE, pretén crear un estat d’opinió favorable a un pla que rebutja el territori i contra el qual ha començat ja a batallar jurídica i socialment, en el sentit que busca “indirectament influir en les línies editorials dels grans diaris i mitjans de comunicació en favor del pla”, apunta Abella.

Creada la secció local de la PDE a Deltebre

Membres de l'assemblea local de la PDE a Deltebre, recentment creada. Foto: Cedida

Un grup de jóvens de Deltebre han reconstituït l'assemblea local de la Plataforma en Defensa de l’Ebre al municipi, un dels pobles emblemàtics de la lluita antitransvasament. La iniciativa va sorgir després de la manifestació contra el pla de conca que va tindre lloc entre Sant Jaume d’Enveja i Deltebre i reunix una vintena de persones a les cites quinzenals que organitzen al Maset. "Som gent que ve del Centre Social Autogestionat Lo Maset, altres de l'Assemblea Nacional Catalana i també d'altres associacions com els voluntaris del parc natural, l'antic nucli de la PDE a Deltebre, etc", explica Anna Casanova, una de les membres de l'assemblea local. El seu objectiu es reactivar el sentiment de lluita", comenta.

La secció local de la PDE a Deltebre ja ha començat a participar en algunes activitats, com ara la plantada a les Barraques de Salvadó i organitzant xerrades informatives com la que va dur a terme Ignasi Ripoll, delegat de SEO/Birdlife a l’Ebre, el passat 5 de juny.