Nova flota de vehicles municipals a Ascó per reduir les emissions de diòxid de carboni

La Unió Europea ha marcat l’any 2050 com la data límit per reduir les emissions totals de CO₂ fins arribar a zero, mentre que l’objectiu de l’Ajuntament és assolir-ho l’any 2030

Aguaita.cat
04 de gener del 2021
Actualitzat a les 11:38h
Nous cotxes municipals a Ascó per reduir l'emissió  de CO2
Nous cotxes municipals a Ascó per reduir l'emissió de CO2 | Cedida
L’Ajuntament d’Ascó ha començat a treballar amb  l’objectiu de reduir les emissions de CO₂ a  
l’atmosfera en la seva flota de vehicles tot seguint  les directrius dels objectius de desenvolupament  sostenible. La Unió Europea ha marcat l’any 2050  com la data límit per reduir les emissions totals de CO₂ fins arribar a zero, mentre que l’objectiu de l’Ajuntament és assolir-ho l’any  2030, quant a les emissions produïdes pel transport, “una fita ambiciosa, però  possible si es treballa amb previsió i renovant la flota de vehicles paulatinament”,  segons ha confirmat la regidora de Medi Ambient, Carolina Baiges.  

La primera actuació en esta línia ha estat substituir el vehicle policial, el  Dacia Duster que era dièsel, per un de nou híbrid, el Toyota C-HR 125H. Esta acció suposa reduir anualment les emissions de CO₂ en 5.000 kg i els  contaminants atmosfèrics en 25 kg L’any 2019 els vehicles municipals van emetre  a l’atmosfera 21.300 kg de CO₂ i 195 kg de contaminants atmosfèrics. 

L’objectiu de 2030 implica que en esta dècada els vehicles de l’Ajuntament siguen substituïts per altres que no emetin CO₂ i només una petita part de  contaminants atmosfèrics (micropartícules), que ara per ara no es poden evitar i  que són produïts pel desgast de les rodes, els frens dels vehicles i de l’asfalt de les vies de circulació. 

Actualment l’Ajuntament d'Ascó disposa d’una flota de 13 vehicles, la tipologia dels  quals s’adapta a les necessitats de les diferents àrees de l’Ajuntament i a l’orografia del municipi: vehicles per al trasllat de material (furgonetes i pick ups), també per accedir amb comoditat a les zones més disperses del municipi  (pick ups, tot terreny, SUV i motocicleta) i finalment amb turismes per fer  desplaçaments al nucli urbà i per desplaçar-se a altres poblacions. La gran  majoria utilitza carburants fòssils (dièsel i gasoil) i dos són vehicles elèctrics.