Impuls per a que la marca Ebrebiosfera siga una realitat este estiu

El Consell Consultiu de la Reserva de la Biosfera de les Terres de l'Ebre passa a ser Consell Promotor, després de la reunió d'avui, presidida pel conseller Pelegrí | El pla Estratègic està en procés d'elaboració

Redacció
28 d'abril del 2014
La reunió ha tingut lloc esta tarda a la Cambra de Comerç de Tortosa.
La reunió ha tingut lloc esta tarda a la Cambra de Comerç de Tortosa. | departament d'Agricultura
La reunió ha tingut lloc esta tarda a la Cambra de Comerç de Tortosa. Foto: departament d'Agricultura

El Consell Consultiu de la Resera de la Biosfera de les Terres d l’Ebre, que passa a ser oficialment Consell Promotor a partir d’avui, posa ja els mecanismes reglamentaris en marxa per tal que la marca Ebrebiosfera puga ser una realitat este estiu. Este ha estat un dels punts que s’han tractat avui en una reunió a Tortosa presidida pel conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí. També s’ha abordat la redacció d’un Pla estratègic, seguint els requisits que demana la UNESCO.

Així, l’ordre del dia de la trobada d’esta tarda ha vingut marcat pels següents punts: el canvi de nomenclatura del Consell Promotor de la Reserva de la Biosfera a Consell Consultiu de l’Ebrebiosfera; l’explicació de l’organigrama del model de governançade la Reserva, que serà gestionada pel Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l'Ebre (COPATE); les bases de la Marca Ebrebiosfera i, finalment, la presentació de les idees del pla estratègic.

Respecte a la marca, neix amb els objectius que “aporte valor afegit als productes” que la utilitzaran, i que a més, “siga una marca generalista però que en aquest procés no perdi ni valor ni imatge”. Segons l’elaboració del reglament de la marca Ebrebiosfera, aquells que en podran demanar l'autorització seran: “recursos locals, productes, béns i serveis, especialment agroalimentaris, artesanals i els de promoció turística amb finalitats culturals i recreatives, que potencien les activitats econòmiques tradicionals i la nova economia en el marc de la sostenibilitat ambiental de les Terres de l’Ebre”.

Per tant, aquells que vulguen fer ús de la marca, hauran de complir un “compromís amb el territori, amb la sostenibilitat ambiental i amb la responsabilitat social”, segons la nota de premsa emesa per Agricultura. En referència a la marca Ebrebiosfera, Josep Maria Pelegrí ha apuntat que es treballa per tal que el reglament siga operatiu este estiu per als productes i serveis més demandats de la zona.

El conseller Pelegrí, ha presidit, juntament amb José María Chavarria, vicepresident de la Cambra i encarregat de moderar la taula, la reunió a la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Tortosa, acompanyat del delegat del Govern de la Generalitat a les Terres de l’Ebre, Xavier Pallarès, del director general de Medi Natural i Biodiversitat, Antoni Trasobares, i del director dels Serveis Territorials a les Terres de l’Ebre, Pere Vidal.

En la seva intervenció, el conseller ha remarcat que “hem treballat perquè este Consell sempre mantingués representats els diferents interessos de tots aquells que viuen i treballen a l’Ebre, amb la voluntat que beneficie a tots els ciutadans”. Per este motiu s’han mantingut les 60 entitats que des de l’inici de la candidatura s’han anat sumant al projecte.

Grups de treball

Del Consell en pengen els diferents grups de treball, que neixen oberts, ja que la intenció és que tothom, tant els que han assistit avui a la reunió, com els que no hi han pogut ser, tinguen temps per inscriure’s en els grups als quals consideren que poden aportar-hi valor. De moment, els grups que en formaran part són: Grup Treball Patrimoni Natural, Grup Treball Patrimoni Cultural, Grup Treball Agroalimentari, Grup Treball Turisme i Grup Treball Recerca, però se’n poden crear altres si hi ha prou massa crítica.

El full de ruta sobre el qual han de treballar els grups serà el Pla estratègic, que en estos moments es troba en procés d’elaboració, i que “ha de ser molt sòlid, amb una missió molt clara i ben alineat tant amb les polítiques i instruments més locals, com més globals, com l’Horizon 2020”, ha assenyalat Pelegrí. Els objectius i accions que es vulguen portar a terme han de ser promoguts pels mateixos interessats, ha recordat el conseller. Per això el conseller Pelegrí ha volgut fer una crida i ha demanat “ser ambiciosos, crear una xarxa amb altres Reserves, que s’exporti i s’importin iniciatives i accions i que, per tant, es construisca una economia productiva sostenible”.

“Les expectatives són altes i esperançadores. Tot depèn de nosaltres”, ha dit Pelegrí, que ha animat tots els implicats a continuar treballant conjuntament per estar a l’altura “del revulsiu que suposa la certificació de la UNESCO.”