Una trentena de xiquets participen del projecte «Tàndem», que treballa la integració a les escoles de Tortosa

Els alumnes, de sisè de primària, participen en tallers o visites a entitats i associacions com els castellers, el parc de bombers, el rocòdrom, la biblioteca o el Parc Teodor González

Redacció
21 de març del 2018
Actualitzat a les 17:38h
Cinc escoles de primària de Tortosa (Remolins, la Mercè, Cinta Curto, el Temple i Ferreries) s’han acollit este curs 2017/2018 al projecte Tàndem, una iniciativa innovadora i integradora que des del 2010 impulsen el campus Terres de l’Ebre de la URV, l’Ajuntament de la ciutat i els Serveis Territorials d’Ensenyament a l’Ebre, amb l’objectiu d’afavorir la integració d’alumnes que cursen sisè de primària a la ciutat.

El repte principal és l’acompanyament d’estos xiquets i xiquetes per tal que coneguen millor la seua ciutat, les entitats, els serveis públics i els costums, entre altres.  Són els estudiants dels graus d’Educació Infantil i Primària del campus Terres de l’Ebre els encarregats d’acompanyar estos joves, a través del programa docent d’Aprenentatge i Servei de la URV. “Per a ells és una formació pràctica molt interessant i enriquidora, que els forma com a futurs mestres al mateix temps que oferixen un servei molt valuós a la comunitat”, apunta Josep Holgado, responsable dels graus d’Educació Infantil i Primària del campus ebrenc i un dels coordinadors del projecte Tàndem.

Els alumnes de sisè de primària són els que es beneficien d’este acompanyament, per tal que puguen fer el salt a secundària més integrats a l’entorn. En esta nova edició del projecte Tàndem, que just s’acaba de posar en marxa, hi ha 34 alumnes de les cinc escoles abans esmentades de Tortosa. Es diu Tàndem perquè es creen grups on hi ha dos alumnes de sisè i dos alumnes mentors dels graus d’Educació Infantil i Primària de la URV, que són els que planifiquen les activitats a desenvolupar dins l’àmbit educatiu i social. Entre les activitats que es duen a terme, hi ha tallers o visites a entitats i/o associacions de la ciutat com poden ser els castellers, el parc de bombers, el rocòdrom, la biblioteca o el Parc Teodor González, que és on hi ha els gegants i nans de la ciutat.

Des de la posada en marxa del projecte uns 240 alumnes de sisè de primària s’han beneficiat d’aquest acompanyament i hi han participat uns 150 estudiants dels graus d’infantil i primària del campus Terres de l’Ebre.