Els AVE entre Tarragona i Castelló tindran limitada la velocitat

Així ho afirma una campanya pel Corredor Mediterrani impulsada per l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE)

L'estació de l'AVE del Camp de Tarragona .
L'estació de l'AVE del Camp de Tarragona . | Jonathan Oca
Redacció
17 de gener del 2018
Actualitzat el 18 de gener a les 9:49h
Els trens AVE del tram entre Tarragona i Castelló tindran limitada la seua velocitat i no podran arribar l'alta Velocitat de 300-350 km / h, tot i que la plataforma serà d'ample internacional.

Així ho assegura la campanya pel Corredor Mediterrani impulsada per l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE), que publica a la seua web elcorredormediterraneo.com els motius d'esta limitació de velocitat, segons informa EFE.

El tram entre Tarragona i Castelló és "vital" per al Corredor Mediterrani perquè el seu desenvolupament afectarà tot el traçat i determinarà el temps de viatge entre "la segona i la tercera ciutats d'Espanya", però es quedarà sense AVE pròpiament dit, segons afirmen.

La campanya indica que la plataforma serà d'ample internacional, però els trens que hi circularan no podran arribar als 300-350 km / h de l'Alta Velocitat, el que suposarà una limitació de velocitat pel que fa a l'AVE, no així per a les mercaderies que sí que podran circular a la seua velocitat màxima.

Esta limitació de velocitat es deu al fet que la infraestructura actual no es va projectar per AVE, no es va idear amb radis de via de l'ordre de 6.000 metres, no està electrificada amb 25.000 V. c / a, sinó amb 3.000 V. c / c., no té la distància entre eixos de via ni les distàncies als pals de catenària requerits per a l'AVE, i no té el sistema de seguretat ERTMS, tot i que s'instal·larà posteriorment.

Estes raons porten a la campanya pel Corredor Mediterrani d'AVE a afirmar que no s'està construint realment una nova plataforma AVE entre Tarragona i Castelló, i que encara que en un futur circulen trens AVE, ho faran per sota de la velocitat per a la qual estan preparats.
Des elcorredormediterraneo.com exigeixen la doble plataforma d'ample internacional i l'alta velocitat real per a tot el traçat del Corredor Mediterrani "sense excepció".

La campanya, que recull signatures per reivindicar la infraestructura i fa un seguiment de l'estat de les obres, insisteix en la unitat d'empreses i ciutadans per "assegurar la seua culminació en 2025".