25
d'octubre
del
2017
Actualitzat
a les
19:08h
El Papa Francesc rebrà, este dijous 26 d’octubre, tres estudiants catalans i dos madrilenys, d’entre ells, Guillem García Calleja, alumne del Col·legi Sagrat Cor d’Amposta. Tots cinc són participants dels programes Scholas Ciudadania de Tarragona i Madrid, de Scholas Ocurrentes, una organització Internacional de Dret Pontifici creat pel mateix Papa i que vol aconseguir la integració dels alumnes d’arreu del món a través de propostes que promoguen l’educació. La trobada tindrà lloc a la seu de la Fundació Scholas al Vaticà, inaugurada el passat mes de juny.
Els estudiants presentaran al Papa les propostes resultants d’esta experiència en la qual han cercat solucions als problemes socials com la desigualtat, l’assetjament escolar o la violència. Després d’una setmana de treballs organitzats en dos comissions, els alumnes van acordar algunes propostes, d’entre elles: establir als col·legis “l’alumne mediador”; crear un programa de prevenció a la Primària i intervenció a l’ESO; posar en funcionament un centre de joves amb grups d’ajuda; o utilitzar les xarxes socials per aturar l’assetjament escolar. Respecte la desigualtat, suggereixen augmentar la visibilitat dels esports femenins als Jocs del Mediterrani, evitar estereotips i etiquetes o crear una associació que treballe la igualtat de gènere integral.
Els estudiants presentaran al Papa les propostes resultants d’esta experiència en la qual han cercat solucions als problemes socials com la desigualtat, l’assetjament escolar o la violència. Després d’una setmana de treballs organitzats en dos comissions, els alumnes van acordar algunes propostes, d’entre elles: establir als col·legis “l’alumne mediador”; crear un programa de prevenció a la Primària i intervenció a l’ESO; posar en funcionament un centre de joves amb grups d’ajuda; o utilitzar les xarxes socials per aturar l’assetjament escolar. Respecte la desigualtat, suggereixen augmentar la visibilitat dels esports femenins als Jocs del Mediterrani, evitar estereotips i etiquetes o crear una associació que treballe la igualtat de gènere integral.