La Cambra de Comerç de Tortosa considera insuficient la mesura per desviar els camions a l'AP-7

Coes de camions durant un tall viari a la carretera N-340 a Amposta
Coes de camions durant un tall viari a la carretera N-340 a Amposta | Cedida
Redacció
06 de setembre del 2017
Actualitzat a les 22:21h
El president de la Cambra de Comerç de Tortosa, Jose Maria Chavarria, considera que la nova mesura que obliga els camions que circulen per l’N-340 a passar per l’AP-7 a partir del 2018 “no és la solució definitiva” als problemes de sinistralitat a les Terres de l’Ebre. Chavarria, com ja va fer-ho al maig del 2016 en la reunió de la Taula Estratègica Catalana del Corredor Mediterrani celebrada a Barcelona, reclama l’acabament de les obres de l’A-7 entre la Jana i el Perelló, a més de la gratuïtat de l’AP-7.
 
Chavarria considera que el sud de Catalunya té un problema de col·lapse de l'N-340 i passar els vehicles pesants per l'AP-7, “és una mesura que afectarà econòmicament els camioners, ja que han de continuar pagant l’autopista, amb descompte”. També té l’inconvenient, segons el president de la Cambra de Comerç, que “ara es col·lapsarà l’AP-7 i n'alentirà la circulació”. “Es trasllada el problema de l’N-340 a l’AP-7, i la solució definitiva, que és la construcció de l’A7, no es posa damunt la taula”. Una solució llargament reivindicada al territori i que a partir de l'Hospitalet fins passat Tarragona ja és una realitat, amb una gratuïtat de peatge de l’AP7 entre l'Hospitalet i Torredembarra.
 
La mesura anunciada ahir pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, preveu bonificar el 42,5% del preu del peatge per als camions de pas, el 50% per als camions que facen desplaçaments locals i el 100% per als vehicles lleugers. En este últim cas, els conductors dels cotxes hauran d'entrar i sortir per un dels accessos de l'AP-7 entre Alcanar i Vilafranca Sud en un termini de 24 hores.