L’Ametlla de Mar lidera les pernoctacions turístiques a les Terres de l’Ebre

Segons Intel·litur, encapçala la llista amb el 18,4% del total de pernoctacions, seguit de la Ràpita (11,3%), Tortosa (10,3%) i Alcanar (9,4%)

Publicat el 26 de gener de 2026 a les 13:24

Segons les dades d’ocupació del 2025 publicades per Intel·litur, l'Ametlla de Mar consolida un any més la seua posició com a principal destinació turística de les Terres de l’Ebre. El municipi del Baix Ebre encapçala el conjunt del territori amb el 18,4% del total de pernoctacions, seguit per la Ràpita, amb l’11,3%, Tortosa, amb el 10,3%, i Alcanar, amb el 9,4%.

Des del consistori, valoren molt positivament els resultats perquè responen a "una oferta turística consolidada, diversa i adaptada a les noves demandes dels visitants". La regidora de Turisme, Maria José Castellano, ha declarat sentir-se "molt orgullosos" de "saber compaginar el turisme amb la sostenibilitat i consevar l'essència d'un poble mariner amb uns recursos molt preuats". La regidora ha afegit que "s'està fent molt bona feina per part de tot el sector".

El model de turisme que es treballa des del municipi busca l’equilibri entre l’activitat econòmica, l’experiència dels visitants i el benestar dels veïns. L’Ametlla de Mar destaca especialment com a destinació de turisme familiar, de natura i gastronòmic, amb més de 20 quilòmetres de cales i platges, una oferta nàutica de primer nivell, un camí de ronda que s’ha convertit en un dels principals reclams turístics i una gastronomia arrelada al producte de proximitat, amb el peix i el marisc fresc de la llotja com a protagonistes.

Tal com informa LaCala rtv, les dades d’Intel·litur també mostren que el mercat català continua sent el principal origen dels visitants, amb 2.697 mil turistes, seguit d’altres mercats de proximitat com la Comunitat Valenciana, França i Aragó. A més, es consolida la presència de mercats internacionals com Alemanya, el Regne Unit, Bèlgica o els Països Baixos, fet que reforça la projecció exterior del municipi.