El GALP Mar de l’Ebre impulsa la 2a edició de la campanya «Si és de llotja, és boníssim»

La iniciativa pretén posar en valor el peix i el marisc de llotja en un context marcat per la situació crítica que viu el sector de l’arrossegament

Publicat el 03 de desembre de 2025 a les 13:36

El GALP Mar de l’Ebre ha presentat este dimecres, des del Mercat Municipal de Tortosa, la nova edició de la campanya "Si és de llotja, és boníssim!", una acció comunicativa adreçada a la ciutadania en general, que arriba en el moment de màxima activitat del mercat de Nadal i en un context marcat per la situació crítica que viu el sector de l’arrossegament.

La campanya vol posar en valor el peix i el marisc de llotja, des de les espècies d’arrossegament i arts menors fins als productes d’aqüicultura singulars del territori, com l’ostra del Delta, produïda a les badies del Fangar i dels Alfacs. La iniciativa vol reforçar la importància de mantenir viva la cadena de proximitat que uneix pescadors, aqüicultors, peixateries i consumidors.

El director general de Política Marítima i Pesca Sostenible, Toni Espanya, ha subratllat que la campanya arriba en un moment especialment delicat. “La ciutadania ha de saber que darrere del peix i el marisc de llotja hi ha oficis, embarcacions i un model de vida tensionat. L’arrossegament afronta un escenari molt complex, i consumir producte de proximitat és una manera directa de defensar el futur del sector", ha declarat Espanya. A més, ha volgut destacar la qualitat del producte ebrenc: “Tenim espècies excel·lents capturades a les nostres llotges i marisc de prestigi internacional i el nostre repte és que la gent ho identifiqui i ho valori”.

El president del GALP Mar de l’Ebre, Eusebio Rosales, ha remarcat la importància de presentar la campanya davant del mercat i no en un espai institucional perquè "si el que volem és que la gent valori el peix i el marisc de llotja, el lloc on cal ser és aquí: on es compra, on es pregunta i on es confia, les peixateries són el pont entre la llotja i la cuina de casa”. Rosales ha defensat que a la ciutadania li importa saber què compra, d’on surt i quin impacte té. "Esta campanya parla de proximitat, de qualitat i també de la realitat d’un sector que necessita suport”, ha afegit el president.

L’alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, ha agraït que el municipi sigui escollit com a punt de presentació. Jordan ha incidit en què “el Mercat Municipal és un espai privilegiat per reforçar el consum de proximitat, especialment estes dates, perquè aquí la gent pot trobar peix i marisc de primera qualitat: fresc, de llotja i del Delta". L'alcalde ha puntualitzat la seua intervenció assegurant que “cada compra de producte local és una aposta per un model econòmic i cultural propi, que cal protegir i reforçar".