opinió

​Escoles a la natura, manifest

«Ara que es parla de ràtios baixes i espais a l'aire lliure, les Escoles Bosc i espais d'aprenentatge a la natura ofereixen una oportunitat vital»

per Eva Campomar , La Ràpita, 2 de juny de 2020 a les 11:42 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 2 de juny de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Esta vegada em sento especialment emocionada perquè puc donar veu a un manifest on posem en valor les escoles a la natura.

Amb la força i la professionalitat de moltes persones i el ferm convenciment que oferir espais d'aprenentatge a la natura és possible i necessari, la Federació Edna d'escoles a la natura ens representa i redacta un manifest.

 

Escola Bosc El Saüc, Montgai (Lleida) Foto: Cedida


En un context post covid-19, continuem  treballant col·lectivament en un procés de normalització per a poder oferir a la infància contextos d'aprenentatge vius, significatius, creatius i transformadors on la natura és l'escenari, és l'escola.

 

Bosc Escola Tataküa, Amposta (Terres de l´Ebre) Foto: Cedida


El manifest del que avui vos parlo posa al centre la vida, la natura i la infància, contextos saludables i d'aprenentatge que en este context de la covid-19 ens pot obrir la porta a una nova experiència educativa que en altres països ja existeix, l'escolarització compartida.

Podem habitar una Escola Bosc cada dia, però també es pot compartir l'Escola Pública amb l'Escola Bosc i viure esta realitat educativa com una experiència enriquidora d'aprenentatges a dins i a fora.
 

Nenea, medrar creando. Lugo (Galicia) Foto: Cedida


La pandèmia ens ha estirat les orelles i ens ha fet obrir els ulls enfront una realitat plena de carències i l'educació, com a bé comú, igual que la sanitat, no se n'ha lliurat.
 

A cau de Bosc, Tarrés (Lleida) Foto: Cedida


Ara que es parla de ràtios baixes i espais a l'aire lliure, les Escoles Bosc i espais d'aprenentatge a la natura ofereixen una oportunitat vital per treballar i compartir espai-temps amb l'escola.

En èpoques de crisi sempre apareixen solucions creatives, este confinament ens ha donat temps per reflexionar que la humanitat no pot anar més temps contra natura.
 

Espacio Drang, crecer en la naturaleza. La cala de Mijas (Màlaga) Foto: Cedida

 

Un nou paradigma educatiu, d'economia justa, de consciència mediambiental, de respecte, de tornar a mirar les nostres relacions quotidianes i fer-les més sostenibles.
 

Espacio Drang, crecer en la naturaleza. La cala de Mijas (Màlaga) Foto: Cedida


Per tot això, manifestem que no podem obviar l'experiència d'altres països i ara la nostra també, que demostra que l'educació a la natura, en totes les seues versions, és un model pedagògic enriquidor en el desenvolupament dels infants.

En este moment és l'educació una llavor de canvi i les escoles a la natura un context saludable i segur per a la infància.

Un manifest que podeu llegir, fimar i compartir. AQUÍ.

 

Eva Campomar
Acompanyant del Bosc Escola Tataküa, Llicenciada en INEFC i Tècnica d'Educació Infantil
18/01/2021

TRA – BU – CA – DOR

06/12/2020

L'Era de l'Antropocè

24/09/2020

Ecosistemes educatius

02/06/2020

​Escoles a la natura, manifest

21/04/2020

​Poetes del silenci

18/03/2020

Continuar sent!?

19/02/2020

Una volta al món, cada dia

29/01/2020

Lo riu és vida: aigua i sediments a l'escola

19/12/2019

PLAneta B?

19/11/2019

Camins

Participació