La central nuclear Ascó I inicia el seu 26è cicle d'operació

Finalitzen amb èxit els treballs de recàrrega de combustible

Treballs de substitució del rotor de l’alternador.
Treballs de substitució del rotor de l’alternador. | ANAV
Redacció
26 de juny del 2017
Actualitzat a les 11:17h
La unitat I de la central nuclear Ascó es va connectar a la xarxa elèctrica a les 18:31 hores d'ahir 25 de juny, un cop finalitzats els treballs corresponents a la 25a Recàrrega de Combustible, donant pas a un nou cicle d'operació de la planta, el 26è.  

Per poder dur a terme tots els treballs previstos en el temps establert, les empreses proveïdores de serveis a la parada han aportat més d'un miler de treballadors de diferents perfils i especialitats professionals, aproximadament la meitat dels quals són residents a la mateixa demarcació de Tarragona. La recàrrega s'ha dut a terme sense que s'haja registrat cap accident laboral amb baixa. 

En la 25a Recàrrega d'Ascó I s'han executat unes 11.800 ordres de treball, la majoria de les quals orientades a garantir l'operació segura i a llarg termini de la central. Entre els treballs realitzats, cal destacar la substitució de motors en diversos equips de seguretat, la modernització del sistema de control electrohidràulic de la turbina principal i les inspeccions completes dels tubs dels tres generadors de vapor i del recobriment metàl·lic de la contenció.

Un altre treball singular ha consistit en l'extracció de l'intern inferior del vas del reactor, activitat que ha permès realitzar una inspecció dels suports i guies d'esta estructura, verificant el seu correcte estat de conservació i l'absència de danys. Es tracta d'una activitat complexa, realitzada per personal altament especialitzat.

També s'ha dut a terme la inspecció completa de l'alternador principal, incloent l'extracció del rotor. En dur a terme aquesta activitat, es va constatar que este equip requeria ser reparat, el que va portar a determinar la seua substitució, malgrat no estar inicialment previst en el programa de recàrrega. Per a això, ANAV va decidir desplaçar el rotor disponible a CN Vandellòs II, que va ser traslladat a Ascó, mitjançant un transport especial.