El Consell del Baix Ebre implementa la plataforma d'administració electrònica

Permetrà fer tots els expedients sense usar paper | Les persones jurídiques estaran obligades a fer els tràmits mitjançant la nova plataforma

1200_1492510502IMG_5843a
1200_1492510502IMG_5843a | C
Redacció
18 d'abril del 2017
Actualitzat a les 12:18h
El Consell Comarcal del Baix Ebre posa en marxa a partir d'este mes la plataforma d'administració electrònica de l'ens que permetrà al personal de la institució comarcal tramitar tots els expedients sense fer ús de paper i a la ciutadania, tots els tràmits de manera telemàtica.

La plataforma integra un gestor d'expedients, un registre de documents i un mòdul de signatura electrònica. Este nou model significa un canvi molt important en l'organització interna del Consell Comarcal, ja que esta plataforma online permet conservar tots els documents ordenats, assignats i digitalitzats en el núvol, la qual cosa facilitarà la connexió entre les diferents àrees de l'ens. A la vegada, esta plataforma d'administració electrònica incorpora l'ús generalitzat de la signatura electrònica, que es podrà fer des d'un ordinador o des d'un mòbil.

Tot este procés de modernització de l'administració comarcal es porta a terme en compliment de la nova legislació en matèria de procediment administratiu comú, la Llei 39/2015, que obliga les administracions a realitzar els tràmits de manera digital abans del mes d'octubre de 2018. No obstant, la ciutadania del Baix Ebre podrà encara adreçar-se al Consell Comarcal, si així ho vol, de manera física i amb suport de paper, però no les persones jurídiques que estaran obligades a realitzar les gestions de manera telemàtica.