El món local ebrenc signa un conveni per ratificar l'aposta per la promoció coordinada del turisme

Onze ajuntaments i dos consells comarcals han subscrit l'acord que regula, amb la coordinació i suport de la Diputació de Tarragona, la seua promoció turística a través de fires del sector i campanyes publicitàries

Redacció
23 de febrer del 2017
Actualitzat a les 16:17h
Els representants del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona i de les entitats del món local i dels dos consells comarcals de les Terres de l'Ebre que han signat el 'Conveni Corner'.
Els representants del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona i de les entitats del món local i dels dos consells comarcals de les Terres de l'Ebre que han signat el 'Conveni Corner'. | Cedida
El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona i representants d'onze entitats del món local i dos consells comarcals de les Terres de l'Ebre han signat este dijous al migdia a Deltebre l'acord que regula la participació conjunta i coordinada d'estos en fires nacionals, estatals i internacionals, promogudes per l'Agència Catalana de Turisme i pel Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona. La ratificació d'este compromís s'ha fet a través de la signatura del Conveni Corner, que arriba enguany a la seua onzena edició i que preveu, també, realitzar campanyes publicitàries i accions de comunicació conjuntes a nivell estatal i internacional, sota el paraigua del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, segons ha informat este ens supralocal en un comunicat.

En l'edició d'este 2017, l'acord l'han subscrit el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, els ajuntaments d'Alcanar, l'Ametlla de Mar, l'Ampolla, Amposta, Ascó, Camarles, Deltebre, Jesús (EMD), Sant Carles de la Ràpita, Tivissa i Tortosa, i els consells comarcals de la Ribera d'Ebre i de la Terra Alta.

Com a novetat, enguany es recupera la presència a esdeveniments de promoció turística a l'estranger, concretament al Regne Unit, amb l'objectiu d'incidir en este important mercat emissor. Així, l'acord establix l'assistència a la fira WTM World Travel Market de Londres. També s'ha previst la presència a certamens habituals al calendari d'estos ens turístics: Fitur (Madrid), Navartur (Pamplona) i B-Travel (Barcelona).

El Conveni Corner establix, també, la realització d'accions de màrqueting i publicitat conjuntes als mercats emissors més importants de les Terres de l'Ebre. Concretament, es contempla desplegar dos campanyes a mitjans radiofònics adreçades al mercat estatal i català, i dos més a mitjans on-line per dur l'oferta turística als portals dedicats a la contractació de viatges i paquets turístics. Les campanyes estan destinades a la difusió dels recursos i productes turístics més destacats del territori i dels atractius dels municipis que s'hi adherixen. 

Durant l'acte de signatura, el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha destacat el fet que "fites com la declaració de Reserva de la Biosfera per part de la UNESCO o la recent inclusió de les Terres de l'Ebre entre les 100 millors destinacions turístiques sostenibles del món, servixen per marcar el camí i refermar el compromís de la institució per seguir contribuint a incrementar el reconeixement de la marca Terres de l'Ebre". Poblet ha recordat que la Diputació "és un lloc de trobada que, a través del seu Patronat de Turisme, proporciona espais de treball coordinant els ens públics i privats vinculats al sector, que han donat ja importants fruits". Poblet ha destacat, en este sentit, que els resultats d'esta feina es fan ben visibles amb la valoració altament positiva dels turistes que visiten les Terres de l'Ebre, que han atorgat una puntuació de 4,5, sobre 5, a esta destinació. 

Bones perspectives per enguany després d'un 2016 "molt positiu"
El Patronat de Turisme de la Diputació preveu que els nivells d'ocupació turística seguisquen amb una tendència a l'alça ja experimentada en l'anterior exercici, quan es van registrar 1,5 milions de pernoctacions i l'arribada de mig milió de visitants a les Terres de l'Ebre, amb una mitjana de tres dies d'estada. Això va suposar un augment del 8% de l'ocupació turística. Per mercats emissors, els visitants de Catalunya i l'Estat van sumar el 70% del total de visites, seguits per França (15%), Països Baixos (5%), mentre que la resta provenien d'Alemanya, Regne Unit, Bèlgica i altres mercats.

Optimització de recursos
El Conveni Corner ha consolidat un model de col·laboració d'èxit que "ha permès millorar l'eficàcia de les accions, augmentar la presència de la marca Terres de l'Ebre i, alhora, optimitzar els recursos amb el treball conjunt d'agents públics i privats", segons ha posat de manifest el president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Martí Carnicer. Esta feina, ha afegit, s'ha aconseguit sobre la base de l'eficàcia i l'augment de la cohesió i de la confiança entre tots els agents de territori.  

L'acte de signatura del Conveni Corner, amb la presència dels representants dels ens locals i comarcals implicats, ha contribuït a refermar el compromís per seguir la feina conjunta endegada ja fa onze anys amb este acord impulsat des de la Diputació.