Indignació de Trens Dignes Ebre davant l'aturada dels regionals a Viladecans els caps de setmana

L'entitat s'oposa frontalment a una mesura que tilla “d’injusta, desafortunada i un despropòsit, és com donar una patada al vesper”

Imatge d'arxiu d'un acte reivindicatiu de la plataforma Trens Dignes Ebre.
Imatge d'arxiu d'un acte reivindicatiu de la plataforma Trens Dignes Ebre. | S.B.
Redacció
03 de novembre del 2016
Actualitzat el 05 de novembre a les 11:01h
Indignació de la plataforma Trens Dignes Ebre arran de la decisió del departament de Territori i Sostenibilitat, feta pública ahir pel conseller Rull en un acte a Valls, de fer que, en cap de setmana, els trens de l’R16 s’aturen a Viladecans per poder anar a fer compres al nou centre comercial Outlet. Trens Dignres ha emés un comunicat en el que tilla la mesura “d’injusta, desafortunada i un despropòsit, és com donar una patada al vesper” i es pregunta a qui beneficia realment este nou canvi d’horaris: “La resposta no és als ciutadans de les Terres de l’Ebre, ens hi oposem frontalment”, afirma l’entitat.

Amb esta mesura, etziba, “un transport públic es posa al servei d’un negoci privat, en este cas Viladecans The Style Outlets”. Sosté que la decisió comporta que “els trens que haurien de donar servei a les Terres de l’Ebre, s’utilitzen més per la mobilitat dels veïns de Barcelona i la seua àrea d’influència (que ja disposen de les seues línies pròpies), que ara tindran més freqüències a expenses d’un empitjorament en el temps de recorregut dels combois de l’R16”.
Segons Tren Dignes, les noves aturades a Viladecans demostren “una falta de sensibilitat i planificació”. Es tracta d’una decisió, sosté “unilateral i discrecional del Departament” i considera que “molt probablement, no s’hauria pogut prendre en el marc de la reclamada Autoritat Mobilitat Territorial (ATM), ja que els sectors socials, econòmics i polítics no l’haurien triada ni consensuada com una prioritat”.

També remarca que s’allargarà almenys uns cinc minuts el temps del trajecte en caps de setmana, just els dies de major afluència d’usuaris, ja que és quan els estudiants (principal col·lectiu ciutadà afectat per la mesura) es desplacen majoritàriament a Barcelona. “Els nostres trens no poden suportar més temps de recorregut ni estirar més els horaris, no estem per regalar ni perdre més temps del què ja ens roben diàriament, que no ens dura prou ara el viatge?”, qüestiona la plataforma.

Al seu parer, la mesura empitjora la qualitat de la mobilitat dels ciutadans ebrencs perquè “empitjora la situació d’una línia ja prou problemàtica de per sí i que no està en disposició d’assumir nous greuges”. En este sentit, afirma que “ens sentim maltractats i menyspreuats perquè, a la vegada que el Departament trau pit demanant a Madrid el traspàs íntegre de competències, resulta que les competències que sí són seues són usades de manera injusta i inadequada”. A més considera que este fet demostra que si hi ha voluntat política, es poden prendre decisions ràpides, com ara canviar els horaris i afegir parades. “Així doncs, per què encara no s’han eliminat els horaris tramposos que es van posar en funcionament el 5 d’agost i que inclouen els retards a l’horari, oficialitzant-los? Este és el canvi d’horaris que reclamem, no el que proposen ara sense consens del territori. Demanem una mesura indispensable i ens en oferixen una altra d’innecessària”, lamenta en el comunicat.

Per últim, recrimina “la desinformació i manca de transparència demostrades per la Conselleria de Territori i Sostenibilitat”, en haver-se hagut d’assabentar pels mitjans de comunicación”. I conclou: “On és la fuita? és la Generalitat que no informa els delegats corresponents a les Terres de l’Ebre o són els representants polítics d’aquí que no ens ho transmeten als ciutadans? Qualsevol dels dos casos ens sembla igual de greu”.