Usuaris i veïns demanen que el corredor mediterrani no oblide la mobilitat a les Terres de l'Ebre

Les entitats que defensen el transport ferroviari i el moviment veïnal per la gratuïtat de l'AP-7 celebren la voluntat d'impulsar la connexió entre Barcelona i València

Cara al sud de la xarxa ferroviària del corredor del mediterrani al seu pas per Vandellòs-Hospitalet de L'Infant.
Cara al sud de la xarxa ferroviària del corredor del mediterrani al seu pas per Vandellòs-Hospitalet de L'Infant. | ACN
ACN
20 de setembre del 2016
Actualitzat a les 12:09h
L'enèsim intent per impulsar políticament el corredor mediterrani ha estat rebut amb satisfacció per les entitats que treballen, tant a les Terres de l'Ebre com al Camp de Tarragona, per reclamar un transport públic i infraestructures viàries de qualitat i segures.

Tant les plataformes que defensen el transport ferroviari de qualitat com el moviment veïnal que reclama la gratuïtat de l'autopista AP-7 han aplaudit la reunió a València d'este dilluns, entre el president català, Carles Puigdemont, i el valencià, Ximo Puig, per desencallar el projecte, però han recordat que el corredor no pot passar de llarg del territori ni fer oblidar la necessitat de gestionar millor les infraestructures existents. En este sentit, els usuaris del trens reclamen poder aprofitar la línia del corredor per millorar les comunicacions amb Barcelona, principalment. Des de les Terres de l'Ebre, els veïns que defensen solucions a l'accidentalitat de la N-340 addueixen que la concreció del corredor no ha de fer oblidar la necessitat d'oferir alternatives viàries públiques i gratuïtes com una AP-7 alliberada de peatges.

"Ens n'alegrem molt que es parle del corredor mediterrani, però no oblidem que pot passar de llarg. Pot succeir que tots els trens passen pel Camp de Tarragona i prou", ha alertat el portaveu de l'associació Promoció del Transport Públic (PTP) al Camp de Tarragona, Daniel Pi, durant una roda de premsa conjunta amb la Plataforma per la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat (pdf.camp) i la Plataforma Trens Dignes a les Terres de l'Ebre-Priorat. Consideren que, "de la mateixa manera que avui es reivindica una cosa d'absoluta racionalitat, que Barcelona i València estiguen ben connectades ferroviàriament", cal que la infraestructura, que creua les Terres de l'Ebre i el Camp de Tarragona, siga d'utilitat també per als viatgers d'estos territoris. "O potser poden passar coses tan absolutament surrealistes com que determinats trens puguen trigar menys de Barcelona a Madrid que de Barcelona a Móra la Nova", ha apuntat.

També els veïns que reclamen la gratuïtat de l'AP-7 amb talls diaris de la carretera N-340 a les Terres de l'Ebre han volgut valorar la trobada per recordar també la pertinença i legitimitat de les seues reivindicacions. En un comunicat, el moviment veïnal, que aplega també veïns del nord del País Valencià, reconeix la "necessitat" i se suma a la reivindicació del corredor mediterrani "com a necessari per al desenvolupament de tots dos territoris".

Tot i això, subratllen també la necessitat que "l'alternativa" actualment existent al corredor, i que és emprada "de forma majoritària per tothom", tant per al transport de persones com de mercaderies, és la carretera que els travessa, sigui la N-340 o l'AP-7. En este sentit, recorden la situació "sobresaturada" i la "creixent" quantitat d'accidents mortals que acumula la N-340 per refermar als presidents català i valencià la seua reivindicació d'una autopista sense peatges i els problemes que, en un territori "cruïlla", pot generar la voluntat del govern central de construir onze rotondes i establir una doble línia contínua al llarg d'un tram de 66 quilòmetres. "Tots dos presidents són coneixedors, de primera mà, de la problemàtica que descrivim", tanquen.