El Pla d’Ocupació Local 2016 implementat per l'Ajuntament de La Ràpita contempla onze contractacions

Tant la tramitació com el finançament els assumix íntegrament l’Ajuntament | Hi destina un fons específic de 118.783 euros

Ajuntament de La Ràpita
Ajuntament de La Ràpita | Ajuntament de La Ràpita
Redacció
13 de setembre del 2016
Actualitzat a les 18:03h
L’Ajuntament de La Ràpita ha començat a implementar el Pla d’Ocupació Local 2016, un programa que té com a objectiu "dur a terme polítiques actives adreçades a fomentar l’ocupació per millorar les condicions de vida de la ciutadania i reactivar l’economia", segons destaca el Consistori en una nota de premsa. El pla contempla la contractació d’11 persones inscrites a l’atur per dur a terme serveis essencials i prioritaris segons ho determina el mateix pla local, en àmbits com els serveis i equipaments culturals, la conservació i manteniment d’infraestructures i equipaments, l’atenció al ciutadà, serveis socials, turisme i dinamització econòmica. Una de les particularitats destacades d’este pla local d’ocupació, que es va aprovar en Junta de Govern el 28 de juliol, és que tant la tramitació com el finançament els assumix íntegrament l’Ajuntament, que li destina un fons específic de 118.783 euros per aconseguir les finalitats del pla.

Objectiu fet realitat
L’alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, ha destacat que “amb este pla d’ocupació el Govern municipal fa realitat un dels seus objectius d’esta legislatura, que és generar ocupació, sobretot en atenció a aquelles persones que tenen alguna dificultat afegida per a formar part del món laboral i per això destinem gairebé 119.000 euros a generar places de llocs de treball que, en definitiva, acaben revertint en benefici de la societat rapitenca en general”.

El Pla d’Ocupació Local de l’Ajuntament de La Ràpita contempla la contractació d’11 treballadors que s’incorporen en el marc del projecte de millora d’infraestructures, com a suport a l’àrea d’Atenció a les Persones i també a l’àrea de Promoció Econòmica. De moment s’han contractat dos peons de jardineria i dos dels tres peons de neteja viària previstos. Properament s’incorporarà el tercer, i també quatre oficials de primera, un tècnic social i un tècnic de promoció econòmica.

Borsa de peons
Per a la contractació dels peons de jardineria s’ha recorregut a la borsa de peons constituïda el 2 d’agost, i el mateix es fa amb els de neteja. És necessari que complisquen les condicions del pla d’ocupació, entre les quals es demana trobar-se en situació d’atur.

Els oficials de primera també tenen una borsa, creada el 26 d’agost, mentre que per al tècnic de promoció econòmica i tècnic social s’obrirà un procés de selecció en les properes setmanes. En tots els casos el període d’incorporació és de quatre mesos a excepció del tècnic de promoció econòmica, que s’incorporarà a la feina per nou mesos.

"A banda d’oferir noves oportunitats laborals a les persones en situació d’atur, el pla també busca reforçar el paper estratègic dels ens locals per contribuir al desenvolupament econòmic, el foment de l’ocupació i el benestar de la ciutadania", segons afirma el Consistori en la nota de premsa. Així mateix, "vol complementar l’execució de les activitats d’interès general, social i econòmic impulsades pels ens locals", afegix. En poc més d’un any de legislatura, l’Ajuntament també ha efectuat set contractacions, a banda del Pla Local d’Ocupació, per cobrir places d’administratius, membres de la brigada municipal i agents de Policia Local. "El govern municipal també treballa de la mà de la Generalitat per poder implementar línies de foment de l’ocupació que l’Administració catalana posa a disposició dels ens locals", conclou.