Una taquillera de l'estació de Benicarló es nega a atendre en català un usuari de tren tortosí

L'Ajuntament de Benicarló demanarà responsabilitats a l'empresa si es demostra que hi ha hagut discriminació lingüística

Façana de l'estació de tren de Benicarló.
Façana de l'estació de tren de Benicarló. | Xavier Lluís
Redacció
05 d'agost del 2016
Actualitzat a les 18:13h
Un usuari de Renfe de Tortosa, Xavier Lluís, ha denunciat un cas de discriminació lingüística patit a Benicarló este dijous. Segons ha denunciat a través de les xarxes socials, quan es disposava a validar un bitllet d’anada i tornada a Tortosa, la taquillera es va negar a atendre’l perquè va demanar-li en català. “Al moment de demanar formalitzar el bitllet per tornar a Tortosa la taquillera va dir 'yo no hablo ni entiendo el valenciano' i va marxar”, ha explicat a Vilaweb. Sense ningú a qui preguntar va denunciar els fets vía Twitter. Lluís també va intertar fer una foto de l’estació per adjuntar-la als seus piulets, però la taquillera va amenaçar en avisar la policia.
 
Davant d’estos fets, l’Ajuntament de Benicarló, governat per PSPV i Compromís, mitjançant la seua Regidoria de Normalització Lingüística,  ha emès un comunicat de rebuig. “En cas de confirmar-se els fets, estaríem davant d'un nou cas de discriminació lingüística al nostre territori. Estos casos constitueixen no només una manca de consideració i de respecte, sinó sobretot una greu vulneració de la legalitat vigent cap a la llengua pròpia oficial del poble valencià”, lamenta el comunicat.

A més, el consistori avança que investigaran els fets i “en cas de confirmar-se la discriminació lingüística”, demanaran “responsabilitats a l'empresa”. “No poden quedar impunes comportaments que coarten la llibertat d'expressió dels ciutadans valencianoparlants”, subratllen.

Després d’hores sense resposta, tot i la insistència de Xavier Lluís, i davant la repercussió dels fets, finalment Adif ha respost als piulets de l’usuari tortosí (amb faltes d’ortografia incloses): “Adif és una empresa a nivell nacional i en èpoques com estes es trasllada personal d'altres comunitats per cobrir llocs. Disculpa. Malgrat esta circumstància s'intenta comunicar-se de la millor manera possible”, s’ha limitat a dir la gestora del servei.