La doble via Vandellòs-Tarragona, única solució als retards, segons la Generalitat

Reunió entre la plataforma Trens Dignes, el Síndic de Greuges i representants de les administracions | La desaparició d’algunes freqüències al web és una errada del sistema informàtic de Renfe

Redacció
20 d'abril del 2016
Actualitzat a les 10:54h
Imatge d'arxiu d'una via
Imatge d'arxiu d'una via | Adif
Generalitat i Renfe argumenten que el principal problema dels incidents de les línies R15 i R16 és la saturació de la xarxa, que provoca retards i impedix l’ampliació de freqüències i van insistixen que este fet no se solucionarà fins que no estiga acabada la doble via entre Vandellòs i Tarragona, obra que depén de Fomento i d’Adif. Segons l’administració, la posada en marxa d’esta nova infraestructura (que no es preveu que entre en funcionament fins el 2017) permetrà descongestionar la línia actual, desviant alguns combois de llarg recorregut i de Mitja Distància (MD) per l’estació del Camp de Tarragona, i crear noves freqüències en les franges del matí a la R15 i a última hora de la tarda a la R16.

Esta és una de les principals problemàtiques que este dimarts es van posar sobre la taula en la reunió que va mantenir el Síndic de Greuges, Rafael Ribó, amb diversos representants de la Generalitat, plataformes ciutadanes del país, entre elles Trens Dignes de les Terres de l'Ebre i Priorat (PTD) i l’operadora Renfe.Adif, que també hi estava convidada, no va fer acte de presència.
 
Es tracta de la segona reunió d’esta índole (n’hi ha hagut d’altres de bilaterals) que la PTD fa a la seu del Síndic a Barcelona. La primera -al mes de novembre de 2015, va servir per fer un llistat de demandes de les diverses plataformes socials. Ara, s’han debatut els motius i les possibles solucions i ja amb la presència dels responsables que administren i gestionen el servei, com la Generalitat i Renfe. Adif també hi estava convidada, però va reclinar la invitació.

D'altra banda, Generalitat i Renfe van recalcar que la desaparició d’algunes freqüències al web (tal com denunciàva Trens Dignes en un comunicat recent) és, efectivament, una errada del sistema informàtic de Renfe, que està en vies de solució i que en cap cas respon a la voluntat de suprimir o variar cap dels serveis existents avui en dia.

Trens Dignes va aprofitar també la trobada per insistir en els punts més destacats de la seua lluita: l’ampliació de les freqüències, la millora de la puntualitat i la seguretat, el Sistema d’Integració Tarifària i la renovació dels combois.