CORPORATIU

Aguaita.cat estrena nova imatge

La renovació del logotip ha anat a càrrec de la dissenyadora Vanesa Cervera | La nova web introduïx la filosofia 'mobile first' amb un disseny adaptatiu que amplia les funcionalitats des de dispositius mòbils

per Aguaita.cat, Terres de l'Ebre, 4 d'abril de 2016 a les 12:14 |
La nova imatge de l'aguaita.cat amb el logotip creat per Vanesa Cervera
Aquesta informació es va publicar originalment el 4 d'abril de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aguaita.cat ha estrenat este dilluns nova imatge, amb un logotip renovat i també un nou disseny del diari, que introduïx la filosofia mobile first amb un disseny adaptatiu que amplia les funcionalitats del web vist des de dispositius mòbils, optimitza la velocitat de càrrega i incorpora millores tècniques per tal de facilitar la gestió del contingut. Basat en Twitter Bootstrap, d'on en pren la distribució de la maqueta, el canvi també busca estandaritzar el disseny per facilitar el llançament de futures noves funcionalitats.

José Manuel Gutiérrez, director d'Operatius i Nous Formats, ha dirigit el procés de conceptualització de les novetats així com la maquetació. El nou disseny de la marca ha anat a càrrec de la dissenyadora d'Ulldecona Vanesa Cervera (Visual Gràfic). L'aposta de NacióDigital i l'Aguaita.cat per la tecnologia pròpia també s'ha traduït en un treball intens del departament Tecnològic, encapçalat per Miquel Serrabassa, per a l'adaptació tècnica de la nova imatge.


Nova imatge de marca
 


El nou logotip de l'aguaita.cat. Foto: Vanesa Cervera


Vanesa Cervera s'ha encarregat de la creació del nou logotip i de la renovació de la marca. D'una banda, s'ha donat més estabilitat a la tipografia, que ara amb el canvi de les minúscules a les majúscules, mostra un aspecte força més contundent. "L'aguaita.cat ja té més de 3 anys en curs, per això hem volgut establir la imatge. Hem optat per una tipografia recta, sense cuvatures. De manera que donem un missatge d'objectivitat, de caràcter, un missatge que no dóna lloc a dubtes", explica Cervera. Un detall important de la tipografia és el .CAT. Aquí la A presenta una incisió que forma una fletxa que mira cap amunt. "Es tracta d'una fletxa que aporta moltes connotacions: la determinació, la força per tirar endavant i també la defensa de la independència", afegix la dissenyadora. 


Cal remarcar que el logotip s'ha basat de nou en un únic color i que s'ha evolucionat dels tons verdosos als blaus, que aporten més força en la nova maqueta web. "Som un territori d'aigua, marcat pel riu i pel mediterrani. A més, el blau dóna seriositat i tranquil·litat", subratlla Cervera.
  
Pel que fa al símbol, s'ha reforçat la idea de l'ull. Es tracta d'un òvul ocular que no mira enfront, sinó que mira cap a l'aguaita, i que té una perspectiva de la realitat basada en el que aporta la capçalera.

Un nou disseny més atractiu i versàtil
 
L'actualització de la versió mòbil era una de les prioritats de la nova imatge, que aprofita el disseny adaptatiu per tal de facilitar la reutilització de desenvolupament i continguts en qualsevol dispositiu. Amb este canvi, també s'ha optat per repensar la maquetació tenint en compte els dispositius mòbils en primer lloc –mobile first-, i incorporant o fent més visible informació addicional a esta base a mesura que la pantalla es fa més gran.

El nou disseny, a més, s'ha basat en Twitter Bootstrap, una plantilla àmpliament utilitzada amb característiques que s'estan convertint a poc a poc en un estàndard de maquetació web (com la divisió de la pantalla en dotze columnes, o les facilitats per aplicar distribucions diferents per a diversos formats de pantalla). Este canvi, doncs, permetrà un desenvolupament de noves funcionalitats més àgil, a més d'aportar millores en l'àmbit tècnic relacionat amb el disseny.

Evolució i optimització, les claus tecnològiques

El nou web també ha rebut una actualització en l'àmbit tecnològic. Millores en el sistema de memòria cau, optimització de la velocitat de càrrega per a basar l'experiència bàsica en la navegació des de dispositius mòbils i una actualització general del codi font, a càrrec del departament Tecnològic, permetran accelerar l'aplicació de nous canvis i fer més efectives les eines de gestió, que també incorporen adaptacions per facilitar la tasca als periodistes del diari.

 

Participació