​Balfegó adapta el Tuna Tour a les mesures anti-covid i inicia temporada este dissabte

L'aforament queda reduït al 50% i s'apliquen mesures de distanciament social i d'higiene

Catamarà del Tuna Tour, de l'empresa Balfegó, a l'Ametlla de Mar
Catamarà del Tuna Tour, de l'empresa Balfegó, a l'Ametlla de Mar | Sofia Cabanes
Sofia Cabanes
18 de juny del 2020
Actualitzat a les 12:58h
L’empresa tonyinaire de l’Ametlla de Mar, Balfegó, posa este cap de setmana en marxa la VIII temporada de l’activitat Tuna Tour: un bany a alta mar amb centenars de tonyines roges de més de dos metres de longitud i 200 quilograms de pes, i ho fa després de generar un entorn segur davant el COVID-19 per a cada un dels viatgers i tot el seu personal laboral, tant a l'oficina d'atenció al públic del port com al catamarà, que ha reduït el seu aforament un 50% de moment, a l’espera dels canvis que es vagin produint a la "nova normalitat".

“Ens hem replantejat com millorar esta activitat turística i convertir el Tuna Tour en un espai segur. Hem aplicat intensos protocols de neteja i desinfecció, hem adaptat els espais en el catamarà i hem aplicat les normes de distanciament, control de temperatura, obligació de dur mascareta i els usuaris també hauran de dur el seu propi equip d’snorkel, tot i que en tindrem a la venda al vaixell”.



Les mesures anti-Covid es fan presents des que es posa el peu a l'oficina del port, equipada amb catifes desinfectants i on ja és obligatori l'ús de mascareta -a partir de 6 anys- i del dispensador de gel hidroalcohòlic, i on es controlarà la temperatura dels viatgers. L'empresa ha actualitzat els seus protocols de neteja i ha incorporat sistemes de desinfecció específics enfront del virus, a més d'impartir formació a tot l'equip del Tuna Tour. Amb la reducció d’aforament, el catamarà tindrà una capacitat per a una trentena de turistes per cada viatge.

Així mateix, es regula l'embarcament al catamarà, equipat amb catifa desinfectant a l'entrada i dispensadors de gel distribuïts per tot el seu espai, i es controla la distància de seguretat entre els passatgers durant el viatge a les piscines de Balfegó – situades a dues milles i mitja de la costa, davant de l'Ametlla de Mar (Tarragona) – i la degustació gastronòmica.

De cara al bany amb les tonyines, s'han marcat itineraris i s’han instal·lat boies a les piscines per delimitar còmodament la distància entre els banyistes per tal que puguin gaudir de l'experiència amb la confiança d'estar en un entorn segur.

L'experiència TunaTour inclou un viatge en catamarà de 18 metres d'eslora, projecció d'audiovisuals i locucions explicatives en cinc idiomes, bany i degustació de la preuada tonyina roja Balfegó. Entre les novetats d'esta temporada, els viatgers disposaran de wifi gratuït al catamarà per facilitar la connectivitat amb les seves xarxes socials i poder compartir la seva experiència en directe.

Esta iniciativa turística de Balfegó serveix també per conèixer de prop esta espècie marina, la seua gestió, consum i comercialització, donant la possibilitat de conèixer de primera mà el procés d'alimentació, control i cura de la tonyina roja.

En els últims quinze anys Balfegó ha transformat la pesca i comercialització de la tonyina roja. Actualment la pesca i aqüicultura de la tonyina roja en esta zona és un referent internacional i genera al voltant de 200 llocs de treballs directes i altres tants de caràcter indirectes.