municipal

Sorea defensa que la denúncia que li ha presentat Ciscar partix d’una «doble confusió»

L'empresa va informar en el seu dia que l’import del servei d’atenció telefònica comercial era de 6,630 euros/client quan el cost real és de 6.630 euros anual

per Redacció, Amposta, 15 de gener de 2019 a les 18:55 |
Una aixeta d'aigua corrent. | ACN
L’empresa Sorea defensa que la denúncia que el regidor de l’Ajuntament d’Amposta Germán Ciscar ha presenta davant el jutjat d’Amposta per “apropiació indeguda i estafa continuada” partix d’una “doble confusió”.  Ciscar ha fonamentat la seua acusació en el fet que l’empresa estaria cobrant des del 2005 als seus abonats un servei d’atenció telefònica les 24 hores que hauria de ser gratuït. El regidor a l’oposició va fer el càlcul de l’import que això comportava 1,47 milions d’euros) en base a una xifra facilitada per la pròpia empresa però errònia. I és que tal com exposa en el comunicat que Sorea ha emès esta tarda, va informar en el seu dia que l’import era de “6,630 euros/client (sis euros amb sis-cents-trenta cèntims), quan el cost real és de 6.630 euros anual, el que suposa un cost anual real de 0,5906 euros client”. En qualsevol cas, Sorea puntualitza que aquest import que va facilitar erròniament correspon al servei d’atenció telefònica comercial, que és un servei nou que va implementar juntament a altres eines i canals, com són l’Oficina Virtual, la web, l’app, el Centre telefònic de recepció automàtica de lectures, Servialertes, Twitter i Wicot. El Centre d’atenció telefònica d’avaries, per contra, sí que “és un servei gratuït i que funciona les 24 hores del dia, 365 dies a l’any de forma ininterrompuda”.

Aquests serveis addicionals, explica la companyia en la nota, es van implementar pel fet que havia reduït l’atenció presencial de les 8 hores que determinava el Plec regulador del contracte de gestió del servei d’aigua a 4 hores. “Sorea va detallar que la companyia havia reduït l’atenció presencial perquè havia posat a l’abast de tots els abonats diversos canals d’atenció alternatius, entenent que les companyies de serveis i especialment les de serveis bàsics com la de l’aigua, han d’oferir als seus usuaris canals d’atenció per resoldre consultes i fer gestions sense que sigui necessària l’atenció presencial a l’oficina i en horaris ininterromputs”. Aquests serveis, apunta en el comunicat, “no estaven inclosos en el contracte inicial de prestació de serveis, com sí que ho estava el Centre d’atenció telefònica d’avaries”, que és el que s’ofereix gratuïtament. “El servei d’atenció telefònica comercial el realitza una empresa externa i comporta un cost anual de 6.630 euros, inclòs específicament a l’expedient de tarifa”, però el document de resposta al requeriment en relació a l'horari d'atenció al client del Servei Municipal d'Aigua d'Amposta, presentat per SOREA en data de 19 de juliol de 2018, contenia un error involuntari que és el cost del servei d’atenció telefònica comercial, que erròniament vam situar en un import anual de 6,630 euros/client (sis euros amb sis-cents-trenta cèntims), quan el cost real és de 6.630 euros anual, i aquest està inclòs específicament a l’expedient de tarifa aprovat per l’Ajuntament d’Amposta i autoritzat per la Comissió de Preus de Catalunya. Per tant, el cost anual per client se situa en només 0,5906 euros”, explica.


“Entenem, per tant, que les acusacions efectuades pel regidor a l’oposició Germán Ciscar es deuen a una confusió doble. En primer lloc, hi ha dos Centres d’atenció telefònica: el d’avaries i el comercial. El Centre d’atenció telefònica d’avaries és, com ja s’ha assenyalat, un servei gratuït. El Centre d’atenció telefònica comercial és un servei no gratuït indispensable avui en dia per una correcta atenció al client, i amb un cost anual de 6.630 euros”. En segon lloc, “a partir de l’error que vam cometre en el document de resposta al requeriment de l’Ajuntament d’Amposta, quan vam situar el cost anual del Centre d’atenció telefònica comercial en 6,630 euros/client, el regidor de l’oposició ha traslladat aquest import al total d’abonats i d’anys de contracte transcorreguts i ha situat aquest cost erròniament en més d’1 milió d’euros”.

Esta situació, afirma la companyia, “es podia haver evitat si, per la seva banda, el regidor Germán Ciscar hagués instat l’Ajuntament d’Amposta o bé a Sorea a clarificar aquesta xifra que, atesos els costos anuals del servei a Amposta, és desproporcionada”.

En tot cas, assegura no tenir cap coneixement oficial de la presentació d’esta denúncia judicial per part del regidor” i conclou que s’ha posat en contacte amb l’Ajuntament d’Amposta per explicar-los-hi “este error involuntari que ha provocat esta confusió”.

 

Participació