El comerç d'Alcanar impulsa una campanya per repartir «somnis i desitjos» per Nadal

La campanya vol premiar la fidelitat de les persones que trien el comerç de proximitat a l'hora de fer les compres

Redacció
11 de desembre del 2018
Actualitzat a les 11:27h
Imatge de la campanya nadalenca.
Imatge de la campanya nadalenca. | Cedida


La Federació de Comerç d’Alcanar (FECOAL) i l’Ajuntament d’Alcanar han presentat la campanya "Els reis de la FECOAL", que se submergeix en l'essència del Nadal amb la voluntat que els comerços es convertisquen en  repartidors de somnis i desitjos i que vol premiar la fidelitat de les persones que trien el comerç de proximitat a l'hora de fer les compres, també per Nadal.

Entre les accions previstes no hi poden faltar els sortejos. Totes aquelles persones que compren als comerços associats per un import mínim estipulat en cada establiment rebran una butlleta de participació. Com si es tractés d'una carta als Reis, els compradors podran indicar el regal que, si tenen sort, els agradaria que els fes l'associació, a escollir entre diverses opcions. La lletra del cotxe, el rebut de la hipoteca i les tres últimes quotes del consum elèctric de casa són alguns dels obsequis que es podran demanar en esta particular carta als Reis. La persona afortunada també podrà guanyar el reemborsament de qualsevol compra o factura d'un comerç o empresa d'Alcanar, tant si pertany a la Federació com si no hi pertany, sempre que esta siga anterior a la data del sorteig i tinga una antiguitat màxima d'un mes.

Les condicions de la promoció estableixen que l'import del premi obtingut no superarà en cap cas els 600 euros i que no s'abonarà la diferència si el regal triat pel client no arriba a la quantitat topall indicada.

A la conferència de premsa de presentació, Joan Roig, alcalde d'Alcanar, ha expressat que este tipus d'iniciatives "beneficien tot el municipi, tant els compradors com els venedors. És importantíssim que el comerç de proximitat, que vol dir comerç de qualitat, done un valor afegit al nostre poble amb campanyes com aquesta".

A principis d’este mandat, la FECOAL i l'Ajuntament van dissenyar un full de ruta basat en dos objectius importants: dinamitzar el comerç i revitalitzar la Federació de Comerç, per a augmentar, a la vegada, el sentiment de pertinença al municipi.

Jordi Monfort, regidor de Comerç, ha destacat que "esta campanya és un bon exemple de com es poden complir estos objectius pensant en els comerços del municipi. Els comerciants tenen ganes de treballar i estan fent unes propostes molt interessants. A poc a poc este salt qualitatiu es va notant pel nombre d'establiments que s'impliquen i participen en estes accions".

Per la seua banda, Eugeni Simó, responsable de l'estratègia de la FECOAL, ha recordat que en esta campanya "s'hi han implicat 49 establiments" i que "a partir d'avui i fins al 6 de gener estaran immersos en una campanya que arriba per a viure i encomanar, més que mai, els sentiments i les emocions que porta l'esperit nadalenc, i també per a dinamitzar el comerç local i aprofitar les sinergies entre les botigues i els ciutadans".
 
Concurs a les xarxes socials

En esta ocasió també s'engegarà un concurs nadalenc que barreja les activitats a l'aire lliure i les publicacions al Facebook.

Del 17 de desembre al 6 de gener, cinc fotoreclams (photocalls) nadalencs en format enrotllable (roll-up) ocuparan diversos carrers del municipi. Els clients podran fer-s'hi fotos amb la seua compra que després hauran de publicar a la pàgina de Facebook de la FECOAL. Les tres imatges que rebran més vots a la xarxa obtindran com a premi una de les tres grans paneres amb productes i serveis dels comerços adherits.
A més, per tal d'incentivar el concurs i que els usuaris obtinguen unes fotos més originals, les tardes del 24 de desembre, la vespra de Nadal i el 4 de gener, un parell d'elfs del Pare Noel i dos patges reials es passejaran pels fotoreclams per a acompanyar els infants i donar-los caramels.
 
Concurs d’aparadors

La FECOAL i l'Ajuntament d'Alcanar aposten també per una decoració nadalenca de qualitat i impulsen un concurs intern de decoració i esperit nadalenc per tal de crear una atmosfera familiar, divertida i elegant. S'anima els comerciants a omplir els locals de motius nadalencs.
Es valoraran la decoració, l'ambientació musical i els vestits del personal durant les dates assenyalades.

Les votacions es faran mitjançant un formulari anònim, i els encarregats de votar seran els mateixos associats. El comerç que obtinga més punts s'endurà un dinar o sopar per a dues persones en algun dels restaurants d'Alcanar, les Cases o Alcanar Platja i una gratuïtat per a la pròxima campanya de la FECOAL.

Des de la Federació també s'ha impulsat una càpsula promocional en forma de curtmetratge publicitari, d'un minut de durada, que es difondrà a través de les xarxes socials.