Tres estudiants ebrenques posen en marxa una campanya contra la islamofòbia

Una jove rapitenca i dos tortosines entre les impulsores de #Bethekey, una campanya contra el racisme i l'extremisme

#Bethekey és un projecte que busca difondre contingut que fomente el respecte entre cultures.
#Bethekey és un projecte que busca difondre contingut que fomente el respecte entre cultures. | Cedida
Redacció
27 de novembre del 2018
Actualitzat a les 20:13h
Tres ebrenques, estudiants de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna de la Universitat Ramon Llull de Barcelona, han impulsat juntament amb altres estudiants la campanya #Bethekey, que té com a objectiu acabar amb el discurs de l'odi contra les persones musulmanes. Les joves són Judith Lleixà i Paula Cid, de Tortosa, i Alba Sabaté, de Sant Carles de la Ràpita.

Sota el lema "Sigues la clau", l'acció busca conscienciar, sensibilitzar i fer reaccionar la ciutadania, les institucions i els mitjans de comunicació sobre esta realitat. Lydia Dionís, estudiant de Relacions Internacionals i portaveu de l'equip, assegura que "Veiem la situació amb gran preocupació i per això pensem que és el moment de canviar i fer escoltar les nostres veus".

La iniciativa neix en el marc de l'Observatori Blanquerna de Comunicació, Religió i Cultura a partir dels atemptats terroristes del 17 d'agost de 2017. És per això que diuen que "cansats d'actituds intolerants a la comunitat i d'una narrativa no sempre positiva envers l'islam", s'han proposat actuar per resoldre el problema. El seu lema, del qual sorgeix el nom de la campanya és que "cadascun de nosaltres pot esdevenir clau per canviar el discurs i actituds d'odi envers l'islam".

#Bethekey vol arribar a tot el món, és per això que la principal activitat de l'acció es troba a Facebook, Twitter i Instagram, on s'intenta fomentar el respecte cap a totes les cultures mitjançant notícies, vídeos i altres continguts. A més, també organitzen activitats, com la xerrada amb l'experta digital Susana Pérez sobre la Islamofòbia de gènere; un taller amb el periodista i activista Miquel Codolar sobre l'ús de la Viquipèdia contra la islamofòbia; i concursos amb joves de diferents procedències per tal que expliquen la seua experiència al barri del Raval de Barcelona i com creuen que es podria revertir la situació de conflicte. La campanya ja ha rebut fotografies de claus de Xile, Eslovènia, Estats Units, Marroc, Alemanya, Itàlia, Bèlgica i el Canadà, i continuen treballant per a fer de la clau un símbol d'unitat entre totes les cultures.