ocupació

La tercera edició de GIRA Mujeres arriba a les Terres de l'Ebre

Es tracta d'un programa de millora de l'ocupabilitat i impuls a l'emprenedoria liderat per Coca-cola que busca oferir a les dones capacitació i formació per al seu desenvolupament laboral

per Redacció, La Ràpita, 20 de novembre de 2018 a les 10:03 |
Presentació de GIRA Mujeres a la Ràpita | Unió de Comerç Rapitenc
Aquesta informació es va publicar originalment el 20 de novembre de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
En el marc del Dia Internacional de la Dona Emprenedora, Coca-cola va presentar dilluns a les Terres de l'Ebre la tercera edició del seu projecte de capacitació, millora de l'ocupabilitat i emprenedoria GIRA Mujeres. La presentació d'esta tercera edició va tindre lloc a la sala de juntes de l'ajuntament de Sant Carles de la Ràpita.

GIRA Mujeres és un programa de capacitació destinat a oferir a les dones la possibilitat de trobar una oportunitat de desenvolupament laboral tant en l'àmbit rural i com en l'urbà. "Ja són més de 9.200 les dones que avalen este programa després d'haver participat en les dos primeres edicions. Durant el primer any, més d'un centenar de dones de la demarcació de Tarragona van prendre part en la iniciativa. Enguany, el nostre objectiu continua. Volem seguir reforçant el compromís amb el territori i les seues ciutadanes", assenyalava Josep Maria Burgues, Gestor de Comunicació de Coca-Cola European Partners Iberia a Tarragona.


La tercera edició de GIRA Mujeres arriba a Catalunya després d'una segona edició d'èxit, en la qual es van desenvolupar dos itineraris diferents: Traçant un nou camí, amb la col·laboració de Creu Roja, que consistix en tallers destinats a proporcionar a les dones els coneixements i eines necessaris per facilitar o millorar la seua integració en el món laboral. En este itinerari van participar 73 dones catalanes, amb un percentatge d'inserció del 25%. Viatge a l'emprenedoria, de la mà de Dona Activa, itinerari adreçat a dones que volen emprendre dins de la cadena de valor del sector d'alimentació i begudes, i que va comptar amb 26 tallers i 314 dones participants.

En la tercera edició, que va arrancar el mes d'octubre passat, a més d'estos dos itineraris, GIRA Mujeres desenvoluparà, a Barcelona, GIRA Mujeres Weekend, una formació intensiva adreçada a dones que tinguen una idea avançada d'emprenedoria o ja tinguen en marxa un negoci.

Esta formació de cap de setmana se celebrarà els dies 8 i 9 de juny del 2019. Els tallers destinats a l'emprenedoria -dins d'itinerari Viatge a l'emprenedoria-, que seran impartits per Dona Activa, tindran lloc a les quatre províncies de Catalunya. En concret, a Tarragona, s'implementaran 7 tallers, gran part dels quals seran a la zona de Terres de l'Ebre, per fomentar i donar poder a les dones emprenedores i empresàries del territori, caracteritzat per ser una àrea d'àmbit rural.

GIRA Mujeres és un programa de capacitació de Coca-cola dirigit a dones que volen buscar faena o desenvolupar una idea de negoci vinculada amb el sector de l'alimentació i begudes. El projecte es troba emmarcat en el compromís global 5by20, pel qual Coca-cola es compromet a donar poder a 5 milions de dones el 2020 a tot el món. El projecte ha comptat amb la participació d'organitzacions com Creu Roja, Fundación Mujeres, Alma Natura, Dona Activa i Impact Hub, compromeses amb la igualtat de gènere i l'impuls del desenvolupament econòmic i l'emprenedoria, tant en àrees urbanes com en l'àmbit rural.


En total, més de 9.200 dones han participat en les dos edicions de GIRA Mujeres a tot l'estat. En la segona edició, 4.530 dones de 111 pobles i 78 àrees urbanes han format part d'este programa. 

 

Participació