Soldebre arranca la campanya de l'oliva amb la previsió de recollir entre 10 i 12 milions de quilos

En la campanya d’enguany es preveu incrementar un 20% la producció de la gamma premium

Camp d'oliveres al Baix Ebre.
Camp d'oliveres al Baix Ebre. | Cedida
Redacció
24 d'octubre del 2017
Actualitzat a les 11:08h
La Cooperativa Soldebre, amb seu a Tortosa, ha començat a finals d'este mes d’octubre la campanya de recollida de l'oliva, una campanya que es preveu molt semblant a la de l’any passat, amb previsions de recollir entre 10 i 12 milions de quilos.

“Enguany tocaria que fos un any de més producció, pel propi cicle de l’olivera, però degut a la manca de pluges no preveiem un increment de quilos respecte la campanya anterior”, apunta Pere Albacar, gerent de Soldebre, que destaca la bona qualitat del fruit que no s’ha vist atacat per les plagues.

Actualment Soldebre comercialitza amb marca pròpia entre el 30 i el 35% de l’oli: el verge i l’extraverge sota les marques Cast i Select Cast; i l’oli premium amb la marca Aureum, tots ells sota el paraigua de la Denominació d’Origen d’Oli d’oliva Baix Ebre i Montsià; la resta el ven a les grans empreses distribuïdores de l’Estat. En la campanya d’enguany es preveu incrementar un 20% la producció de la gamma premium, així com consolidar l’oferta d’olis monovarietals de les varietats més arrelades al territori - farga, sevillenca i morruda-  i d’altres com l’arbequina o l’arbossana.

El principal mercat de l’oli de Soldebre continua sent l’estatal sobretot pel que fa a l’oli a granel, mentre que l’oli envasat amb marca pròpia l’exporta principalment a Alemanya, Anglaterra, Andorra, els Estats Units i la Xina, on distribueix oli a Hong Kong a través d’una plataforma online. Amb l’objectiu de consolidar el mercat asiàtic, la cooperativa ha participat recentment en una missió comercial de la Cambra de Comerç de Tortosa a Shanghai, on es van celebrar diverses reunions amb importadors i distribuïdors del mercat xinès.