ERC programa 43 actes per explicar als ebrencs els motius per votar «Sí»

Presentació de la campanya a la seu d'ERC a Tortosa.
Presentació de la campanya a la seu d'ERC a Tortosa. | Cedida
Redacció
13 de setembre del 2017
Actualitzat a la 13:19h
La Federació de l’Ebre d’Esquerra que ha previst organitzar 43 actes públics i moltes paradetes a peu de carrer, per explicar als ebrencs els motius per votar «Sí» al referèndum de l'1 d'octubre.

Els republicans començaran la seua campanya este dijous per la nit amb un sopar popular amb el grup musical MARTA & GREGORI. L’acte central de campanya a les Terres de l’Ebre es celebrarà el proper diumenge 17 de setembre al migdia al parc de Tortosa i comptarà amb la presència del president del partit, Oriol Junqueras, i del secretari d’Hisenda de la Generalitat, Lluís Salvadó. El partit republicà també participarà en diversos actes organitzats de manera conjunta al territori amb d’altres partits i entitats favorables al Sí.

"Farem campanya pedagògica i en clau ebrenca, explicant amb un fullet els motius que tenim la gent de l’Ebre per anar a votar Sí". El president de la Federació d'ERC a les Terres de l'Ebre, Alfons Montserrat, assegura que "la República catalana és la gran oportunitat que tenim per salvar el nostre riu i el nostre Delta, per a poder disposar d’unes infraestructures i uns serveis ferroviaris dignes, i per aconseguir un major equilibri territorial on les Terres de l’Ebre puguen ser protagonistes i reconegudes a partir de la nova organització territorial en vegueries".
 
Montserrat ha insistit en que "és una oportunitat única que tenim les Terres de l’Ebre" contraposant-ho "amb l’amenaça sistemàtica del Pla Hidrològic i del Castor i la desinversió que ens condemna a patir dèficits d’infraestructures i serveis". Això ho ha exemplificat amb la gran sinistralitat de la N-340, l’abandonament de la N-420, la inexistència de l’autovia A-7, la no construcció de les variants de Gandesa i de Corbera d’Ebre; a la vegada que criticava com els governs espanyols mentrestant construïen autovies gratuïtes, sense passatgers i rescataven les autopistes radials de Madrid.