La Ràpita estrena la nova marca ciutat que identificarà el municipi a partir d'ara

Les primeres àrees municipals comencen a implementar la marca i en breu es distribuiran targes per recopilar les aportacions de la ciutadania

La nova marca ciutat de La Ràpita.
La nova marca ciutat de La Ràpita. | Cedida
Redacció
28 de març del 2017
Actualitzat a les 19:45h
Una setmana després de la seua presentació pública, La Ràpita posa en acció la nova marca ciutat que identificarà el municipi a partir d'ara en l'àmbit local i també de cara a l'exterior. Les diferents àrees municipals han començat a implementar la marca ideada per l'empresa Roig Creatius, que adapta a cada àmbit temàtic la icona del semicercle blau que representa la badia dels Alfacs, un dels elements claus de la nova proposta identificativa de la població. Així, per exemple, l'àrea de Comunicació comença la utilització de la marca en les accions divulgatives i també a través de les xarxes socials, i l'àrea de Turisme, que prepara ja cartells i fulletons promocionals de La Ràpita de cara a la propera temporada turística, també ja posa en servei el nou logotip, tal com faran progressivament, en els propers dies, la resta de departaments i àrees de l’Ajuntament, segons ha explicat el consistori rapitenc en un comunicat.

La regidora de Mitjans de Comunicació i Cultura, Èrika Ferraté, ha destacat que "com a govern local vam creure en la necessitat de poder disposar d'una imatge corporativa potent per al nostre Ajuntament, conscients de la conveniència de marcar un perfil propi que a més a més, donés un aire modern i renovat de la nostra població". Segons Ferraté, a més la nova marca ciutat aconseguix un altre objectiu, que és el d'unificar les submarques municipals ja existents i que amb els anys s'han anat creant: "Pensem que per a transmetre adequadament la força que tenim com a municipi calia unificar la iconografia tan dispersa que teníem perquè d'alguna forma això també contribuix a reforçar els vincles interns i projectar-nos a l'exterior".

De fet, és sota esta idea que la marca ciutat no està delimitada exclusivament per l'Administració Local, sinó que tant el govern municipal com els creadors volen que la face seua el conjunt de la ciutadania i és per això que sostenen que es tracta d'una marca "viva’" "Des del primer moment hem partit d'una doble premissa que ha de donar caràcter a la marca: d'una banda la nostra badia, que constituix l'element gràfic central, i de l'altra la incorporació del caràcter rapitenc com a tret distintiu, el qual plasmarem en breu amb la fase de captació d'aportacions ciutadanes", ha explicat el director creatiu Sergi Roig.

Per fer-ho, està prevista l'edició de 4.000 postals que es distribuiran arreu del municipi, on hi ha imprès la icona badia, que el veïnat podrà complementar adaptant esta imatge a les propostes diverses que han de servir per ampliar el ventall identificatiu de la nova marca ciutat. Roig s'ha mostrat il·lusionat per la bona acollida que ha tingut la marca ciutat des de la seua presentació, per bé que està convençut que la força real arribarà amb l'aportació ciutadana, i és per això que convida tothom a plasmar les seues idees en les targes que en breu es repartiran per diferents indrets pel poble.