L’OCIC del Baix Ebre va resoldre el 2016 6 de cada 10 mediacions per conflictes de consum

La majoria de reclamacions van correspondre al sector de les telecomunicacions i internet

Oficina Comarcañ d'Informació al Consumidor del Consell Comarcal del Baix Ebre.
Oficina Comarcañ d'Informació al Consumidor del Consell Comarcal del Baix Ebre. | Cedida
Redacció
21 de febrer del 2017
Actualitzat a les 12:24h
L'Oficina Comarcal d'Informació al consumidor (OCIC) del Baix Ebre va atendre durant el 2016 un total 649 consultes de consumidors i va tramitar 277 expedients de reclamacions, 16 queixes i 9 denúncies.

La mediació directa de l'OCIC amb empreses implicades va resoldre satisfactòriament per al consumidor 150 reclamacions, el 58,13% de les 258 sol·licituds de medicació fetes. Pel que fa a la resta, 90 expedients es van arxivar per no haver prosperat, 14 es van desestimar i arxivar, i 4 es van traslladar a arbitratge.

En global, el 2016 l'OCIC del Baix Ebre va gestionar 1.213 consultes, reclamacions, queixes, mediacions i arbitratges, amb un augment del 4,4% en relació al 2015. La majoria de reclamacions van correspondre al sector de les telecomunicacions i internet, seguit dels serveis de subministrament d'electricitat, gas i aigua.

Pel que fa a la procedència principal dels ciutadans que van formular una consulta, queixa o reclamació durant el 2016 a l'OCIC, el 46,35% eren de Tortosa, el 9,93% de l'Ametlla de mar, el 9,6% de Roquetes i el 8,6% de Deltebre.

Una altra xifra a destacar és que al voltant d'un 75% de les atencions realitzades s'hi van fer de manera presencial, de manera que l'usuari es va sentir més atès a l'hora de plantejar els seus dubtes o demandes sobre consum, i és precisament en aquesta dinàmica de treball en què es fonamenta el progressiu creixement de l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor del Baix Ebre.

El Consell Comarcal del Baix Ebre disposa de l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor des de 2004. S’ubica a la planta baixa de la seu de la institució i l'horari d'atenció al públic és de dilluns, dimecres i dijous de 9.00 a 14.00 hores. Des d'esta oficina s'informa els consumidors sobre els seus drets i la forma d'exercir-los, es reben i tramiten les queixes, consultes i denúncies presentades i es tramiten les reclamacions portant a terme les mediacions que se'n deriven, entre d'altres serveis.

A més, l’OCIC Baix Ebre organitza periòdicament xerrades divulgatives sobre consum adreçades a les associacions de dones i gent gran, i als escolars de la comarca.