La IX Jornada d'Infantil Terres de l'Ebre estarà dedicada a la creació d'ambients dins l'aula

La sessió que tindrà lloc el proper dissabte està adreçada als mestres en actiu i estudiants del Grau d'Educació Infantil | De moment ja hi ha unes 200 persones inscrites | El 29 d'abril es farà una segona jornada per als mestres i estudiants d'Educació Primària

Redacció
14 de febrer del 2017
Actualitzat a les 18:08h
Un dels projectes per crear ambients d'aprenentatge dins les aules.
Un dels projectes per crear ambients d'aprenentatge dins les aules. | Cedida
Cada vegada són més els centres i escoles que aposten per la creació d'ambients d'aprenentatge dins les aules. Dins la filosofia de l'Escola XXI es considera el treball per ambients com una metodologia que fomenta l'autonomia dels infants i té en compte els seus interessos. En este ambient, l'infant és el protagonista i constructor del seu propi aprenentatge: investiga, prova, assaja, modifica, construix, destruix, parla, raona, explica, inventa, entre d'altres.

Què són els ambients? Com es poden organitzar i dissenyar? Amb quins materials? Estes són algunes de les preguntes que s'intentaran respondre en la IX Jornada d'Infantil Terres de l'Ebre que se celebrarà el proper dissabte, 18 de febrer, al campus Terres de l'Ebre de la Universitat Rovira i Virgili (URV), i que organitza conjuntament el campus, els Serveis Territorials del departament d'Ensenyament a les Terres de l'Ebre, l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE-URV) i el Moviment de Mestres de les Terres de l'Ebre per la Renovació Pedagògica, amb el suport de l'Ajuntament de Tortosa, segons ha informat la URV en un comunicat.

"A l'organitzar esta jornada sempre pensem quins són els temes que poden interessar als mestres del territori i als nostres alumnes, i també quines són les directius del departament d'Ensenyament. I en este moment un dels temes que més interès suscita és el dels ambients", apunta el responsable dels graus d'Educació Infantil i Primària del campus Terres de l'Ebre, Josep Holgado.

A l'hora d'organitzar la jornada es tenen en compte experiències d'èxit en la implantació d'este nou mètode educatiu arreu del país. Així en la jornada del proper dissabte es parlarà de tres casos concrets: el de l'Institut-Escola Mare de Déu del Portal, de Batea; de l'escola La Llacuna del Poblenou (Barcelona), de l'escola Pinetons de Ripollet, i de l'Escola Univers de Barcelona. A més  el mestre d'educació infantil David Altimir, antic treballador de la Bressola i membre del col·lectiu Rosa Sensat, farà una xerrada sobre la pedagogia que habita els ambients.

Es tracta d'una jornada adreçada als mestres en actiu i estudiants del Grau d'Educació Infantil i de moment ja hi ha unes 200 persones inscrites. El proper 29 d'abril es farà una segona jornada també sobre els ambients adreçada als mestres i estudiants d'Educació Primària.