Veïns i Ajuntament de Rasquera es mobilitzen per recuperar l'únic caixer automàtic que hi ha al municipi

Fa tres mesos que està sense servei i el BBVA ho atribuix a un problema d'abastiment de la línia telefònica

Veïns concentrats davant del caixer automàtic amb el tinent d'alcalde Joan Pellisa llegint un manifest.
Veïns concentrats davant del caixer automàtic amb el tinent d'alcalde Joan Pellisa llegint un manifest. | ACN
ACN
14 de febrer del 2017
Actualitzat a les 19:06h
Els veïns de Rasquera han dut a terme este dimarts la concentració de protesta que es va posposar dilluns pel mal temps per revindicar la reparació de l'únic caixer que hi ha al municipi, del BBVA, inactiu des de fa més de tres mesos. Als volts de les dos del migdia, un centenar de persones s'han reunit davant del caixer per denunciar que fa més de tres mesos que estan sense servei. La sorpresa ha estat trobar l'aparell netejat i encès. Dilluns a la tarda, uns operaris van retirar el cartell que algun veí indignat havia enganxat a sobre del caixer automàtic reclamant recuperar el servei i este matí l'han activat. Malgrat tot, a hores d'ara, l'aparell seguix "fora de servei". L'Ajuntament es dóna un marge de 48 hores per solucionar-ho definitivament o retirarà els comptes del banc i animarà els veïns a seguir el seu exemple. Fonts del BBVA, han assegurat que es tracta d'un problema d'abastiment de la línia telefònica i que fa més d'un mes que han fet la petició perquè ho resolga.

Els problemes amb el caixer automàtic van començar fa més de tres mesos quan encara era un caixer de Catalunya Caixa. L'aparell va estar fora de servei durant un temps perquè no tenia diners però amb la fusió de l'entitat bancària amb el banc BBVA, es va fer un canvi de caixer automàtic i ja no ha funcionat més. Segons han explicat fonts del BBVA a l'ACN, les prestacions del nou aparell requeria una línia de comunicació "més potent". La sol·licitud, segons l'entitat bancària, està feta des de fa setmanes però davant la situació i les queixes dels veïns, s'ha optat per aplicar, este mateix dimarts, "una solució provisional" per fer posar en marxa el caixer mentre no s'habilita la línia telefònica adequada que garantisca el funcionament de l'aparell. 

A primera hora de la tarda d'este dimarts, el tinent d'alcalde de Rasquera, Joan Pellisa, ha llegit un manifest davant dels veïns en el qual s'han reclamat solucions urgents perquè s'està perjudicant els comerços municipals i hi ha molts veïns a la població d'edat avançada que no tenen alternativa per solucionar les seues gestions amb l'entitat bancària ni es poden desplaçar a altres poblacions. Alguns d'ells han explicat que per desplaçar-se a Móra d'Ebre o el Perelló per poder cobrar els diners de la seua pensió han de gastar entre 40 o 50 euros en un taxi, i no tothom s'ho pot permetre, o esperar a trobar "alguna combinació" de transport d'altres particulars que els puguen portar al banc. A més a més, els veïns també es queixen que en el nou caixer automàtic no poden fer servir les llibretes bancàries i se'ls obliga a adquirir una targeta, augmentant-los els costos en comissions.