El Síndic de Greuges analitza els problemes de l'N-340 en una actuació d'ofici

S'ha adreçat al Ministeri de Foment, al Defensor del Poble, al Departament de Territori i Sostenibilitat, al Departament d'Interior i als ajuntaments dels municipis afectats

Redacció
29 de setembre del 2016
Actualitzat a les 19:38h
Imatge d'arxiu de les obres de construcció de la rotonda de l'N-340 al Perelló.
Imatge d'arxiu de les obres de construcció de la rotonda de l'N-340 al Perelló. | Paco Molina
El Síndic de Greuges de Catalunya ha iniciat una actuació d'ofici per estudiar els problemes de sinistralitat i mobilitat que hi ha a l'N-340. En una nota de premsa, l'oficina del Síndic ha informat que l'objectiu és instar les administracions competents a que adopten les mesures necessàries per garantir la seguretat de les persones i els béns en el trànsit viari.

Segons ha explicat el Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó, "davant dels problemes de seguretat que des de fa anys presenta l'N-340, cal que s'adopten mesures per reduir l'índex d'accidentalitat de manera efectiva, i al mateix temps solucionar els dèficits de mobilitat existents". 

El Síndic ha comentat que "la intervenció de diferents administracions públiques que són competents per raó de la titularitat de la xarxa viària dificulta la presa de decisions i una actuació àgil i eficient". Per este motiu, s'ha adreçat al Ministeri de Foment, al Defensor del Poble, al Departament de Territori i Sostenibilitat, al Departament d'Interior i als ajuntaments dels municipis afectats, i ha sol·licitat informació sobre els incidents registrats i els motius i les actuacions previstes per millorar l'estat de la via.

Manca de garanties de seguretat viària
Arran de les queixes rebudes, el Síndic ha pogut constatar "el malestar que genera entre els afectats l'estat de la carretera". Les queixes posen l'accent tant en la vulneració del dret a la mobilitat, com en la manca de garanties de seguretat viària i en l'impacte ambiental.

L’N-340 és una de les carreteres amb més accidents de trànsit de Catalunya, especialment els trams de l'esmentada via a la zona de Tarragona i l'Ebre, que són els que acumulen un índex de sinistralitat més elevat. L'any 2015 es van comptabilitzar 19 víctimes mortals al seu pas per Tarragona, i 15 en el tram de les Terres de l'Ebre.

La gran concentració de cotxes i camions, que és la principal causa d'accidentalitat,  s'agreugen durant els mesos d'estiu per l'impacte que té el turisme a la zona.