Una setantena d'actors turístics participen en el IV Seminari Baix Ebre Avant sobre turisme actiu i de natura

Redacció
26 de novembre del 2015
Actualitzat a les 12:13h
Prop d'una setantena d'empresaris i emprenedors turístics de les Terres de l'Ebre van participar en la jornada.
Prop d'una setantena d'empresaris i emprenedors turístics de les Terres de l'Ebre van participar en la jornada. | Cedida

Prop d'una setantena d'empresaris i emprenedors turístics de les Terres de l'Ebre van participar en la jornada. Foto: Cedida


Prop d'una setantena d'empresaris i emprenedors de les Terres de l'Ebre van participar este dimecres quart Seminari de Creació de Producte Turístic organitzat pel Consell Comarcal del Baix Ebre, en el marc del projecte Baix Ebre Avant, i que s'ha centrat en el turisme actiu i de natura, i en l'especialització dels territoris i dels serveis turístics. El conseller comarcal de Turisme, José Emilio Bertomeu, ha inaugurat este seminari, l'últim programat per enguany, celebrat a l'EbreTerra, a Deltebre.

Els assistents van conèixer de primerà mà un avanç de les línies estratègiques que inclou el pla d'acció 2016 del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona a les Terres de l'Ebre. Segons va explicar Albert Folch, responsable del Patronat a les Terres de l'Ebre, les línies estratègiques passen per incrementar el reconeixement de la marca turística 'Terres de l'Ebre', augmentar les pernoctacions de mercats internacionals i intensificar la difusió, especialment online. Folch va insistir en el treball conjunt del sector privat i públic per tenir una marca turística més forta. En este sentit, el Patronat de Turisme crearà sis comissions de treball que marquen l'aposta a seguir: taula de turisme rural, viles marineres, municipis de l'arròs, taula d'enoturisme, taula de creuers i Reserva de la Biosfera. 

Un altre dels ponents, Julie Percher, responsable de cicloturisme i turisme de natura del Comitè Regional de Turisme Centre Val de Loire (França), va exposar l'èxit que ha tingut la iniciativa 'Accueil Velo' sorgida de la marca 'Loire à Velo', i Chus Blazquez, responsable de l'empresa de cicloturisme Rutas Pangea, amb seu a Madrid, va explicar la seua pròpia experiència que es va iniciar el 1993 com a especialista de viatges en bicicleta.  Finalment, Anna Arnay i Miquel Quera,   del Mas del Joncar, van exposar la seua experiència al capdavant d'esta casa de turisme rural ubicada a Sant Pere Pescador, al costat de la reserva natural 'Parc de Mig de Dos Rius', en el cor dels Aiguamolls de l’Empordà.

Este seminari ha estat coordinat per l'empresa DCB Turisme i Desenvolupament Local, el director de la qual, Josep Capellà, va tractar sobre les tendències que s'estan imposant en els mercats turístics dels països desenvolupats, posant exemples de marques turístiques especialitzades en allotjaments i turisme de natura. Els seminaris de Creació de Producte Turístic estan subvencionats pel Servei d’Ocupació de Catalunya en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local i cofinançats pel Fons Social Europeu i pel Ministerio de Empleo y Seguridad Social-Servei Públic d’Ocupació Estatal.