700 caminants pel delta sota la lluna plena

Redacció
06 de maig del 2015
Actualitzat el 10 de maig a les 10:59h

El Poblenou del delta, amb els caminants preparats per a una nova edició d'este esdeveniment. Foto: Les Set Piques

Tot un esdeveniment esportiu, saludable, social i lúdic. En això s’ha convertit la Caminada sota la lluna plena pel delta de l’Ebre que, organitzada per l’Associació Cultural les Set Piques d’Amposta, ha arribat a la novena edició. Més de 700 persones van inundar dissabte passat a la nit els camins del delta,  arribades majoritàriament de les Terres de l'Ebre, però també de comarques veïnes com el Maestrat, Baix Camp, Tarragonès, Matarranya i altres d’una mica més lluny, de poblacions de la resta de Catalunya i País Valencià. Els participants podien triar entre dos recorreguts, un de 12 Km i l’altre de 16,5 Km.

Puntualment a les 8 del vespre es va donar el tret de sortida de la Caminada des del Poble Nou del Delta, seguint pel camí del Través, enfilant cap al mirador de l’Embut i entrant al ‘filtre verd’ per un camí obert de fa un mes pel voltant de l’Encanyissada.

Els caminants sota el campanar. Foto: Les Set Piques

Després els caminadors van seguir per asfalt uns 500 metres per anar en direcció a La Tancada, però abans d’arribar a esta llacuna es van desviar cap a la carretera del Poble Nou al Trabucador arribant a l’avituallament (Km 7).

Des d’este punt la ruta seguia en direcció al ‘poblet’, però ho van fer paral·lels a la carretera pel camí del Mig fins a arribar a l’alçada del Poble Nou, on els participants van escollir entre fer el recorregut curt (només quedava 1 Km per acabar) o seguir per l’itinerari llarg (encara els quedaven 5,5 Km).

Els que van seguir caminant, van continuar pel camí del Mig fins a arribar a la pantena de l’Encanyissada creuant la carretera i seguint per un camí paral·lel, gairebé a tocar de l’Encanyissada, fins a entrar el Poble Nou pel cementiri.

En arribar a la pista poliesportiva de Poble Nou, els participants van poder descansar, comentar com havia anat tot plegat, esperar a companys de caminada que encara no havien arribat i recuperar una mica de forces amb el pica-pica que els havia preparat l’organització, amb una mica de música per fer encara més bon ambient.

Com a novetat d’enguany, Les Set Piques van organitzar el mateix dia la 1a Mostra de Productes i Serveis Turístics de les Terres de l’Ebre, que va comptar amb 10 expositors amb productes com ara arrossos, vins, mel, oli, sabons naturals, joies i bijuteria, llibres i activitats turístiques i de lleure.